اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق سوخت شیراز:

برخورد با قاچاقچیان سوخت تشدید می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز گفت: برخورد با قاچاقچیان سوخت و فرآورده‌های نفتی در شهرستان شیراز تشدید می‌شود.

برخورد با قاچاقچیان سوخت تشدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، جواد زرین‌کلاه در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان، اظهار داشت: مبارزه با پدیده شوم قاچاق فرآورده‌های نفتی مستلزم همکاری همه‌جانبه تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط است که در این زمینه دستگاه‌های متولی علاوه بر تشدید اقدامات کنترلی باید پاسخگوی سوء استفاده سهمیه ‌بگیران سوخت باشند.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان شیراز با اشاره به قانون پیشگیری و مبارزه با قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای ابلاغ شده توسط نهاد ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: این قانون به صورت صریح و شفاف شرح وظایف هر دستگاه را در برخورد با قاچاق سوخت روشن کرده است و انتظار داریم دستگاه‌های متولی بر اساس وظایف مشخص شده در قانون پاسخگوی عملکرد خود در این امر مهم باشند.

فرماندار شیراز افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برخورد با قاچاقچیان سوخت و فرآورده‌های نفتی در شهرستان شیراز تشدید می‌شود و در این راستا اجازه نمی‌دهیم عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب سرمایه ملی کشور را به یغما ببرند.

وی با اشاره به درخواست سوخت متقاضیان از طریق سامانه تجارت آسان، تصریح کرد: مردم هنگام ثبت نام درخواست سوخت از طریق سامانه تجارت آسان به هیچ عنوان رمز عبور خود را در اختیار افراد غیر یا کافی‌نت‌ها به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی قرار ندهند، هرچند دستگاه‌های نظارتی ملزم به برخورد با سوء استفاده‌کنندگان از رمز عبور متقاضیان سوخت هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز با اشاره به خودروهای دارای سهمیه آژانس‌های تاکسی تلفنی اضافه کرد: انتظار داریم صاحبان و مدیران آژانس‌های تاکسی تلفنی نظارت جدی بر فعالیت خودروهای دارای سهمیه سوخت آژانس مربوطه داشته باشند و در صورت قطع ارتباط خودروهای طرف قرارداد نسبت به اعلام مشخصات خودرو به دستگاه‌های ذی‌ربط اقدام کنند.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شیراز از دهیاران در بخش‌های تابعه این شهرستان نیز خواست دقت و نظارت کافی بر توزیع سوخت بعد از صدور حواله در روستاها داشته باشند.

زرین کلاه در پایان خبر از اجرای مانور مقابله و برخورد با نگه دارندگان و قاچاقچیان فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای در شهرستان شیراز داد.

در ادامه این جلسه رئیس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی شیراز نیز ابراز داشت: این شرکت بر اساس قانون به عنوان شاکی عرضه‌کنندگان خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای را بدون ملاحظه مانند گذشته به اداره کل تعزیرات حکومتی معرفی می‌کند که در این راستا قانون‌گذار میزان جریمه فروش خارج از شبکه سوخت را پنج برابر نرخ FOB خلیج فارس اعلام کرده است.

محسن شمس‌الدینی افزود: مسئولیت بررسی و واقعی بودن، فعال بودن مصرف‌کنندگان و درستی میزان واگذاری سوخت بر عهده دستگاه‌های متولی است که هرگونه سوءاستفاده و مشکلات احتمالی را باید دستگاه‌های مربوطه پاسخگو باشند.

وی در پایان از متقاضیان سوخت خواست به منظور جلوگیری از بروز هر گونه سو استفاده احتمالی از کلمه عبور سامانه تجارت آسان خود نسبت به تغییر رمز خود اقدام کرده و از در اختیار قرار دادن آن به دیگران جدا خودداری کنند.

در این جلسه مراحل اجرای طرح شبنم در شهرستان شیراز نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ 2448/ج/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول