اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت ملی حفاری ایران:

آماده صادرات خدمات فنی مهندسی به دیگر کشورها هستیم

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت ملی حفاری ایران گفت: برای توسعه صادرات کشور و ارتقای سطح برنامه‌ها آمادگی کامل برای صادرات خدمات فنی مهندسی به سایر کشورها به ویژه کشور عراق هستیم.

آماده صادرات خدمات فنی مهندسی به دیگر کشورها هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، حمیدرضا گلپایگانی اظهار داشت: با توجه به اینکه اتلاف زمان در شرکت ملی حفاری ایران می‌تواند زیان‌بار بوده و از طرفی تصمیمات منطقی و صحیح باید در کوتاه‌ترین زمان اتخاذ شود، این شرکت تشکیل شورای معاونین را در دستور کار دارد تا در شرایط اضطرار بتوان بهترین تصمیمات را در کوتاه‌ترین زمان گرفت.      

وی وظیفه اصلی شرکت ملی حفاری ایران را آماده‌سازی و راهبری دستگاه های حفاری خواند و افزود: بی تردید این شرکت یکی از قوی‌ترین شرکت‌های منطقه خاورمیانه از نظر نیروی انسانی است.

سرپرست شرکت ملی حفاری ایران مهم‌ترین ماموریت‌ها و اهداف این شرکت را تامین نیاز خدمات فنی و تخصصی، ارتقای کیفی، صدور خدمات و رقابت با شرکت‌های بین‌المللی برشمرد و عنوان کرد: این شرکت از منظر دارا بودن مدیران توانا و کارآمد هیچگونه نگرانی ندارد.

وی تجربه بالای عملیاتی کارکنان رسمی و باسابقه، تصمیم‌گیری درست در شرایط بحران، توانایی حفاری در شرایط مختلف و متنوع ژئوفیزیک‌ (این شرکت هم‌اکنون در 11 استان کشور در لایه‌های زمین‌شناسی متفاوت، مشغول انجام عملیات حفاری است)، ارائه بسته کامل خدمات فنی حفاری و وجود برنامه‌های توسعه‌ای دستگاه‌های حفاری خشکی و دریایی را از نقاط قوت شرکت ملی حفاری ایران برشمرد.

گلپایگانی ادامه داد: درک و ضرورت توجه به مقوله HSE، دانش فنی و بالقوه NET، به‌کارگیری ماشین‌آلات متعدد برای پاسخگو بودن به حجم عملیات، توانایی ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز حفاری، دارا بودن ناوگان ترابری قوی و جابه‌جایی دکل در حداقل زمان هم از مواردی است که جزء نقاط قوت شرکت ملی حفاری ایران قلمداد می‌شود.

وی به بیان فرصت‌های پیش روی این شرکت پرداخت و توجه ویژه وزارت نفت به موضوع برداشت صیانتی از میدان‌های نفت و گاز، ازدیاد برداشت، ضرورت افزایش تولید در افق 1404، افزایش تقاضا برای اجاره دکل‌های حفاری در داخل کشور و منطقه، تقاضای کارفرما برای اجرای پروژه‌های به صورت کلید در دست و بومی‌سازی ساخت دستگاه‌های حفاری را از فرصت‌های فرا روی این شرکت برشمرد.

به گفته سرپرست شرکت ملی حفاری ایران، برخی محدودیت‌های اقتصادی، رشد بالای قیمت اجاره دکل، به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین از سوی برخی رقبا، کم بودن شرکت‌های تامین کننده تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت حفاری، افزایش متوسط عمق مخازن جدید و لزوم انجام عملیات حفاری در مناطق زلزله‌خیز نیز از جمله مواردی است که در فهرست چالش‌های فراروی شرکت ملی حفاری ایران قرار دارد، با این حال و به پشتوانه 33 سال کار جهادی در شرکت ملی حفاری این شرکت تمام تهدیدهای مورد اشاره را به فرصت‌هایی برای شکوفایی و پیشرفت تبدیل خواهد کرد.

وی برنامه‌های آتی شرکت ملی حفاری ایران را نظم، سازماندهی و شفاف‌سازی عملکردها و فرآیندها، تصمیم‌سازی سریع و صحیح، آینده‌نگری، صدور خدمات فنی به عراق، توجه ویژه به آموزش نیروی انسانی، فرآیندگرایی و تفکر جمعی برشمرد.

گلپایگانی افزود: با توجه به اینکه اتلاف زمان در شرکت ملی حفاری ایران می‌تواند زیان‌بار باشد و از طرفی تصمیمات منطقی و صحیح باید در کوتاه‌ترین زمان اتخاذ شود، این شرکت تشکیل شورای معاونین را در دستور کار دارد تا در شرایط اضطرار بتوان بهترین تصمیمات را در کوتاه‌ترین زمان گرفت.

انتهای پیام/72006/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول