اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور انجام شد

تشکیل گروه‎های ارزیاب اولیه محلی در روستاهای گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز امداد و فوریت‎های پزشکی استان گلستان گفت: برای نخستین بار در سطح کشور طرح تربیت گروه‎های ارزیاب اولیه محلی در روستاهای این استان شروع شده است.

تشکیل گروه‎های ارزیاب اولیه محلی در روستاهای گلستان

محمدجواد مقسمی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این گروه‎ها در زمان بروز حوادث و بلایای طبیعی که زیرساخت‎های ارتباطی روستاها از بین رفته است وظیفه جمع‎آوری اطلاعات و انتقال آن به مرکز فوریت پزشکی استان را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: در این طرح دهیاران، بهورزان، اعضای شورای اسلامی روستاها و معتمدین محلی شناسایی و دوره آموزشی مرتبط به مدت هشت ساعت برای آنان برگزار می‎شود.

افراد آموزش‎دیده باید در ساعات اولیه حادثه فرم‎های استاندارد را تحویل رابط مرکز فوریت‎های پزشکی دهند

رئیس مرکز امداد و فوریت‎های پزشکی استان گلستان خاطرنشان کرد: در این دوره فرم‎های استانداردی که شامل موضوعاتی همچون سیل، زلزله، صاعقه و رانش زمین است در قالب یک چک لیست تحویل افراد آموزش‎دیده می‎شود و آنان باید در ساعات اولیه حادثه آن را تحویل رابط مرکز فوریت‎های پزشکی دهند.

مقسمی ابراز داشت: این فرم‎ها حاوی اطلاعاتی همچون تعداد کشته یا مجروح، میزان خسارات شریان‎های حیاتی روستاها و برخی دیگر از اطلاعات مورد نیاز است که به محض دریافت از ارزیاب‎ها به مدیریت بحران شهرستان و استان برای تصمیم‎گیری و سیاست‎گذاری ارسال می‎شود.

در 300 روستای گلستان گروه‎های ارزیاب اولیه محلی اجرا شد

وی با اشاره به شروع طرح تشکیل گروه‎های ارزیاب اولیه محلی از چند ماه گذشته یادآور شد: این طرح تاکنون در بیش از 300 روستای شهرستان‎های کلاله، مراوه‎تپه، مینودشت، گالیکش و گنبدکاووس اجرا شده و گروه‎های ارزیاب محلی در مناطق یاد شده آماده به انجام فعالیت و وظایف محوله هستند.

رئیس مرکز امداد و فوریت‎های پزشکی استان گلستان با اشاره به تایید این طرح در وزارت بهداشت اذعان داشت: پس از تایید، طرح به عنوان یک طرح مردم‎محور به دفتر مشارکت‎های مردمی سازمان ملل متحد ارسال شد که آنان نیز با این طرح موافقت کرده و قرار شد در اجرای این پروژه شرکت کنند.

انتهای پیام/2307/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول