اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا سقف نیاز آبی به 2 هزار متر مکعب

طرح‌های کشاورزی نیاز به استعلام ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: برای طرح‌های کشاورزی تا سقف نیاز آبی به 2 هزار متر مکعب، نیاز به استعلام وجود ندارد.

طرح‌های کشاورزی نیاز به استعلام ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در ستاد اجرایی طرح توسعه بخش کشاورزی که با هدف بررسی و رفع مشکلات جذب تسهیلات طرح‌های کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان تشکیل شده بود، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته، استان‌ها باید به سمت اولویت تولیدات بخش کشاورزی حرکت کرده و در مورد ظرفیت‌های خالی آن برنامه‌ریزی و فعالیت کنند.

وی با اشاره به برخی مشکلات و موانع جذب اعتبارات طرح توسعه بخش کشاورزی، افزود: با همت همه اعضا باید این مشکلات حل شود و همچنان که مدیران بانک کشاورزی نیز متعهد شده‌اند، برای توسعه بخش کشاورزی استان، فعالیت مطلوبی انجام خواهند داد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی حضور مدیران ارشد بانک کشاورزی را فصلی جدید در افزایش سرعت امور مربوط به جذب مطلوب اعتبارات طرح توسعه بخش کشاورزی برشمرد و اظهار امیداوری کرد، همدلی‌های موجود زمینه رشد و توسعه بیش از پیش کشاورزی آذربایجان‌شرقی را فراهم کند.

وی به تعداد طرح‌‌های معرفی شده به بانک‌‌های عامل استان تا سیزدهم دی ‌ماه سال‌جاری اشاره کرد و گفت: از برش 142 میلیارد تومانی برای 20 شهرستان، 2 هزار و 692 طرح با اعتبار 723 میلیارد و 717 میلیون ریال با اشتغال‌زایی 3 هزار و 734 نفر عقد قرارداد شده است.

محمدیان با بیان اینکه 51درصد اعتبارات تخصیص داده شده تا 13 دی ماه جذب شدند، بر لزوم نهایی شدن طرح‌های مصوب بالای یک میلیارد تومان تا پایان دی ماه تاکید و اظهار کرد: شهرستان‌های جلفا 17 درصد، کلیبر 28 درصد، میانه 29 درصد، شبستر 30 درصد، تبریز 31 درصد، اسکو 31 درصد، بستان‌آباد 38 درصد و بناب 38 درصد به ترتیب کمترین میزان جذب تسهیلات را داشته‌اند که لازم است مدیران جهادکشاورزی این شهرستان‌ها با برگزاری جلسات مشترکی با مدیران بانک‌ها و صاحبان طرح‌های معرفی شده نسبت به جذب صد درصدی اعتبارات طرح توسعه کشاورزی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه آن دسته از شرکت‌های خصوصی که در ارائه طرح و جذب اعتبارات طرح توسعه کشاورزی تعلل کنند از گردونه این طرح خارج خواهند شد، ادامه داد: با توجه به مصوبات جلسه کارگروه توسعه کشاورزی که در شهرستان اهر و با حضور استاندار برگزار شده بود اعتبارات این طرح شناور شده و همه شهرستان‌ها می‌توانند بیش از برش و سهمیه خود از محل این اعتبارات جذب کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای طرح‌های کشاورزی تا سقف نیاز آبی به 2 هزار متر مکعب، نیاز به استعلام وجود ندارد، ادامه داد: در مورد طرح‌های بالای 2هزار مترمکعب آب نیز لازم است تا با تعامل با شرکت آب منطقه‌ای در تحقق طرح‌های مصوب شهرستان‌ها اقدامات لازم را انجام داد.

غفور عبداللهی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظفند در اعطای تسهیلات بانکی به طرح‌های کشاورزی و منابع طبیعی، اسناد مشاعی مالکان و نسق‌های زراعی زارعین و اشخاص را به نسبت سهم مشاع از قیمت روز کل مشاع ارزیابی و به عنوان وثیقه و تضمین برای اعطا تسهیلات بپذیرند، افزود: ادارات ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی موظفند ترتیبی اتخاذ کنند که ترهین نسق زارعی موصوف در سوابق پلاک درج و هرگونه اقدام بعدی منوط به اخذ موافقت بانک یا مؤسسه اعتباری مرتهن باشد.

انتهای پیام/60001/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول