اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مسکن و ساختمان همدان:

گرانی مصالح عامل رکود مسکن مهر همدان/ سوق مسکن مهر به سمت خودمالکان

خبرگزاری فارس: مدیر مسکن و ساختمان همدان گفت: انعقاد قرارداد با تعاونی‌ها و سه‌جانبه‌ها ممنوع شده و به علت قیمت مصالح و محدودیت‌های دولت در پرداخت تسهیلات بانکی و تخفیف‌های یارانه‌ها، مسکن به سمت خودمالکان سوق پیدا کرده‌ است.

گرانی مصالح عامل رکود مسکن مهر همدان/ سوق مسکن مهر به سمت خودمالکان

حسین جلالیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: مهمترین طرح دولت در بخش مسکن اجرای بحث مسکن مهر است که از سال 89 در استان همدان اجرایی شد.

وی با اشاره به عملکرد استان همدان در مسکن مهر افزود: 36 هزار و 497 واحد از ابتدای شروع مسکن مهر تاکنون به مرحله قرارداد رسیده که شامل 7 هزار و 342 واحد سه‌جانبه، 8 هزار و 693 واحد تعاونی، 12 هزار و 673 واحد خودمالک و 8 هزار و 240 واحد نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر می‌شود.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمینه مسکن مهر 80 درصد برنامه‌های ما در این بخش اجرایی شده و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به اعتبارات، تحقق مابقی پروژه‌ها نیز برای امسال خیلی ضعیف است و یکی از دلایل آن نیز بحث گرانی مصالح ساختمانی بوده که از مرداد ماه امسال گریبانگیر پروژه‌ها شد و به رکود کشیده شدند، برای پیمانکاران نیز مقدور نبود که با این قیمت‌ها ادامه دهند.

جلالیان یادآور شد: اخیراً در این زمینه بخشنامه‌ای ابلاغ شده و قیمت را برای تعدادی از پروژه‌ها افزایش داده‌اند که امید است با اجرای این امر بتوانیم پروژه‌ها را فعال کنیم.

وی از دیگر اقدامات مهم در حیطه مسکن را بحث بافت فرسوده عنوان کرد و گفت: شرکت عمران و مسکن‌سازان متولی احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده است که با پرداخت تسهیلات به متقاضیان و مشارکت در ساخت و سازهای فرسوده شهری اقدامات خوبی انجام داده است.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان اضافه کرد: در حیطه مسکن روستایی و مسکن شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز اقداماتی از طریق بنیاد مسکن در حال پیگیری است و اقدامات بسیار خوبی در این راستا صورت گرفته و استان همدان در بحث مسکن‌های روستایی جزو استان‌های خوب به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این است پروژه‌هایی را که از سنوات گذشته شروع کرده‌ایم هر چه زودتر به پایان برسانیم، ابراز داشت: در بخش مسکن مهر در حال حاضر فقط در بخش خودمالکان می‌توانیم فعالیت کنیم.

جلالیان تأکید کرد: عملاً انعقاد قرارداد با تعاونی‌ها و سه‌جانبه‌ها از ابتدای امسال ممنوع شده و به علت قیمت مصالح و محدودیت‌هایی که دولت در پرداخت تسهیلات بانکی و تخفیف‌های یارانه‌ها و... دارد بیشتر به سمت خودمالکان سوق پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تغییر قیمت مصالح ساختمانی بر روی مسکن مهر تأثیر بسزایی داشت، عنوان کرد: در استان همدان تغییر قیمت نسبت به دیگر شهرهای کمتر بود و با همکاری پیمانکاران سعی کردیم پروژه‌ها به تعطیلی کامل کشیده نشوند اما شاهد رکود و نیمه‌فعال بودن پروژه‌ها بودیم.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان افزود: امید است با قیمت جدید ابلاغ شده از طرف وزارت راه و شهرسازی مجدداً شاهد نشاط و افزایش کاری در پروژه‌های مسکن مهر استان باشیم.

انتهای پیام/89006/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول