اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی دشتستان خبر داد

برگزاری مراسم عزاداری رحلت پیامبر (ص) در 240 مسجد دشتستان

خبرگزاری فارس: مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی دشتستان از برگزاری مراسم‌های عزاداری رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام رضا (ع) در 240 مسجد این شهرستان خبر داد.

برگزاری مراسم عزاداری رحلت پیامبر (ص) در 240 مسجد دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، محمد جواد غلامحسین‌زاده ظهر امروز در نشست هیئات مذهبی دشتستان با اشاره به فعالیت‌های هیئات مذهبی اظهار داشت: اعضای هیئت امنای هیئت‌های مذهبی می‌توانند سفیران ارزشمند و اثرگذار ولایت‌مداری و بصیرت‌افزایی در جامعه باشند.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی دشتستان اضافه کرد: مداحان و ذاکران باید مراقب باشند و از بیان مطالب خرافه و به دور از واقعیت دوری کنند زیرا دشمنان به دنبال این هستند که از خرافه‌گویی‌ها، علیه آرمان‌های والای اسلام و شیعه استفاده منفی کنند.

غلامحسین‌زاده از برگزاری مراسمات عزاداری رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام رضا(ع) در 240 مسجد دشتستان خبر داد و خاطرنشان کرد: 240 مسجد دشتستان و 130 هیئت مذهبی فعال در ایام سوگواری دهه آخر صفر فعال هستند و در سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام رضا(ع) نیز برنامه‌های عزاداری در این مساجد برگزار می‌شود.

کارشناس فرهنگی دشتستان نیز ترویج فرهنگ محرم را بزرگ‌ترین سلاح برنده علیه برنامه‌های شوم و بی‌پایه و اساس دشمنان دانست.

علی بحرینی گفت: هیئت‌های مذهبی در مجالس سوگواری ابا عبدالله (ع) باید به دور از سنت‌‌های نادرست و نوظهور عزاداری کنند.

وی در بحث بدعت‌های به وجود آمده در عزاداری حسینی (ع) بیان کرد: در هیئت‌های مذهبی هر شهرستان باید حداقل یک کارشناس دینی و یا یک روحانی حضور داشته باشد تا بتواند فعالیت‌های انجام شده این مجموعه را از نظر دینی مورد مقایسه قرار دهد.

بحرینی ادامه داد: باید پیام قیام سیدالشهدا (ع) به صورت دقیق به مردم معرفی شود و برای تحقق این مهم باید به بعد آموزش هیئت‌ها توجه لازم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: بهترین بستر برای انتقال پیام عاشورا هیئت‌های مذهبی هستند و باید از این جایگاه ارزنده صیانت شود.

کارشناس امور فرهنگی و تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی دشتستان نیز از فعالیت 10 مبلغه در دهه آخر صفر 1434 در این شهرستان خبر داد.

امرالله حسن‌پور اظهار داشت: با هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی اداره تبلیغات اسلامی دشتستان و حوزه اعزام مبلغ دفتر قم و مشارکت مبلغات بومی شهرستان تعداد 10 مبلغه در دهه آخر صفر مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: برگزاری گفتمان دینی، سخنرانی در مدارس، مجالس خانگی، حسینیه‌ها و تکایا از فعالیت‌های مهم مبلغات در این دهه است.

حسن‌پور همچنین در بحث نهضت جهانی عاشورا اذعان داشت: سبب ماندگاری اسلام ناب محمدی (ص) بنا به فرمایش امام راحل (ره)، زنده نگه‌داشتن نام کربلا و محرم و صفر و تبیین درس‏های فرهنگ عاشورایی است.

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی دشتستان اضافه کرد: حضرت اباعبدالله‏‌الحسین (ع) کشتی نجات و چراغ روشنگر راه حق و حقیقت هستند و باید به ایشان و سایر ائمه اطهار(ع) تأسی کرد.

وی کربلا را عرصه‏ مقدس تبلور الگوهای عملی آزادی و آزادگی برای همه اقشار جامعه بشری خواند.

انتهای پیام/2451/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول