اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فهرست آثار ملی

40 اثر تاریخی دشتستان در نوبت ثبت است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی دشتستان گفت: هم‌اکنون 40 اثر تاریخی این شهرستان در نوبت ثبت در فهرست آثار ملی است.

40 اثر تاریخی دشتستان در نوبت ثبت است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، مهدی بسارده بعدازظهر امروز در نشست ستاد تسهیلات دائمی سفر شبانکاره اظهار داشت: دشتستان از مهم‌ترین شهرستان‌های استان و کشور بوده و دارای جاذبه‌های متنوع گردشگری و توریستی است.

وی افزود: بر اساس آمار موجود هم‌اکنون این شهرستان دارای 186 اثر تاریخی است که به ثبت ملی رسیده‌اند و این نشان‌دهنده جایگاه دشتستان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی دشتستان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با تلاش و فعالیت صورت گرفته بیش از 40 اثر تاریخی دیگر این شهرستان نیز در نوبت ثبت در فهرست آثار ملی قرار دارند.

بسارده اضافه کرد: 80 درصد از آثار و بناهای تاریخی استان بوشهر در شهرستان دشتستان قرار دارند که برای حفظ، نگهداری و مرمت این بناها به اعتبار نیاز داریم.

وی یادآور شد: شبانکاره نیز در حوزه گردشگری دارای موقعیت ارزشمندی است که با توسعه زیرساخت‌های گردشگری می‌توانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

بسارده با اشاره به وضعیت قلعه تاریخی شهر شبانکاره تصریح کرد: برای مرمت این اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است اعتبار لازم اختصاص می‌یابد.

وی بیان کرد: امروز گردشگری در جهان اهمیت و جایگاه خاصی دارد و باید از تمام امکانات موجود برای رشد و توسعه گردشگری استفاده کنیم.

انتهای پیام/2451/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول