اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اصفهان:

99 درصد پیش‌بینی هواشناسی صحت دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان هواشناسی استان اصفهان گفت: 99 درصد پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با آنچه اتفاق می‌افتد صحت دارد.

99 درصد پیش‌بینی هواشناسی صحت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی صالحی ظهر امروز در نشست مشترک اعضای کمیته اضطرار آلودگی و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه دو سیستم تأثیرگذار در اصفهان است، اظهار کرد: این سیستم‌ها بستگی به شدت شبکه ایستگاه‌های پایش دارد و این در حالی است که اصفهان مجهزترین دستگاه‌های پایش را دارد.

وی با بیان اینکه سیستم مدیترانه‌ای تأثیرات خوبی در غرب کشور دارد، افزود: ما در مرکز خود پیش‌‌بینی‌ می‌کنیم که این سیستم کی به اصفهان رسیده و چقدر بارش دارد.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: در شرقی‌ترین نقطه در 430 کیلومتری اصفهان تا غربی‌ترین در غرب استان فریدون شهر و شمال استان کاشان ایستگاه سنجش هواشناسی کار گذاری شده است.

وی با بیان اینکه 22 ایستگاه اوپتیک و سین‌اپتیک در اصفهان داریم، گفت:روزانه پارامترها از ایستگاه اقلیم شناسی در بخش اداره کل صبح و ظهر و عصر رصد می‌شود.

صالحی افزود: در کشور 10 ایستگاه جو بالا داریم که تنها مرکز شیمی،جو، اوزون و آلودگی هوا در خاورمیانه است که از 363 ایستگاه در کل دنیا پس از مطالعات در اصفهان احداث شده است.

وی با بیان اینکه در همین ایستگاه اطلاعات از طریق دستگاه به تهران مخابره می‌شود، اضافه کرد:

آلاینده سنجی هر یک ماه توسط بالنی که به هوا رها و به ارتفاع 32 متر می‌رود، سنجیده و در کنار شبکه‌های ماهواره‌ای مخابره می‌شود.

وی ادامه داد: این اطلاعات به ما کمک می‌کند که وضعیت پایداری و ناپایداری را به مرکز سوئیچینگ مخابره وضعیت روزهای آینده را گزارش کنیم.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: مرکز مدیریت بحران پیشگیری روند افزایش و کاهش آلاینده را بر عهده دارد که با سکون هوا مقایسه کند، چقدر شدت پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: اطلاع رسانی با خط 134 از طریق موبایل امکان پذیر است و پیش‌بینی هوا در پخش زنده صدا و سیما اطلاع رسانی می‌شود.

صالحی گفت: 99 درصد پیش‌بینی هواشناسی صحت دارد و نقشه‌ها در طول روز توسط 9 نفر کارشناس پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: هر روز یک بالن به هوا فرستاده می‌شود که برای 17 استان پیش‌بینی‌ می‌کند که ارزش دلاری آن 150 دلار قیمت بالن و دستگاه 600 دلار است.

انتهای پیام/63012/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول