اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول معین گمرکات و عواید افغانستان اعلام کرد

افزایش مبادلات تجاری ایران ـ افغانستان به 500 کامیون در روز

خبرگزاری فارس: مسئول معین گمرکات و عواید افغانستان گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری‌های بیشتر مبادلات تجاری ما از 200 کامیون در روز به 500 کامیون در روز افزایش یابد.

افزایش مبادلات تجاری ایران ـ افغانستان به 500 کامیون در روز

به گزارش خبرگزاری فارس از هیرمند پوهندوی سید مبین شاه در نشست مشترک گمرک ایران و افغانستان در سالن کنفرانس گمرک زرنج افغانستان اظهار داشت: همکاری مستمر سبب به افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور خواهد شد.

وی همکاری‌های بیشتر ایران و افغانستان را باعث حل شدن مشکلات در مرز دو کشور برادر عنوان کرد و افزود: همکاری‌های بیشتر  سبب تسهیل تردد کامیون‌های دو طرف مرز دو کشور  و افزایش حجم ترانزیت می‌شود.

قائم مقام گمرک ایران نیز در این نشست اظهار داشت: گمرک جمهوری اسلامی ایران با کشورهای هم مرز خود جلساتی مشترکی را طی سال برگزار می‌کنند و  بررسی‌هایی را که  در زمینه مشکلاتی که تجار کشورها  دارند انجام می‌دهد و بر اساس آن برنامه‌ای در کشور افغانستان انجام شده تا مشکلات احتمالی که برای تجار ایرانی در کشور افغانستان در روند عملیات گمرکی وجود دارد بررسی کنیم و در واقع در گمرک دو کشور با بررسی مشکلات مرتفع شود.

بهزاد شیری ادامه داد: کشور افغانستان از لحاظ حجم تجارت به ویژه در بحث صادرات، جزو پنج کشور اول از لحاظ حجم صادرات به حساب می‌آید و  اولویت ویژه‌ای در ارتباط با صادرات غیرنفتی دارد که از این لحاظ جا دارد بصورت دوره‌ای با همتاهایمان در کشور افغانستان دیدار داشته باشیم تا مشکلات تجارت مرتفع شود.

وی با اشاره به نتایج این نشست بیان کرد: تصمیماتی که در جلسه اتخاذ  شد همه بر حل مشکلات موجود در ارتباط با تجارت بین دو کشور و ترانزیت بین دو کشور بود.

بهزاد ادامه داد: برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم انجام شد تا دیدارهای بین گمرکات دو کشور انجام شود و مسایل و مشکلاتی که می‌تواند بر امر تجارت تاثیر گذار باشد حل شود تا شاهد رونق بیش از پیش حجم تجارت از پایانه مرزی میلک باشیم و تجارت را تسهیل و رونق ببخشیم.

انتهای پیام/75004/غ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول