اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان:

وضعیت امنیتی استان اصفهان مطلوب است

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان گفت: با اشاره به اینکه با گستردگی جغرافیایی استان اصفهان و فراهم بودن زمینه، وضعیت امنیتی استان اصفهان مطلوب است.

وضعیت امنیتی استان اصفهان مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،محمدرضا حبیبی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با جرائم خاص در بین اعضای مقام ارشد قضایی استان، دادستانهاو مقامات انتظامی و امنیتی استان اصفهان اظهار کرد: هدف از تشکیل  این ستاد پیشگیری از جرائم خاص و مقابله جدی از عوامل جدی جرم است.

وی با بیان اینکه دو واژه پیشگیری و مبارزه وقتی در کنار هم باشد نتیجه می‌دهد، افزود: در این راستا بانک اطلاعاتی در اصفهان تشکیل شده است که دو پلیس متخصص آگاهی و نیز امنیت عمومی به این واسطه کنترل غیر محسوس مجرمان سابقه‌دار را شناسایی می‌کنند.

تصریح کرد: در بحث پیشگیرانه و مقابله‌ای با هماهنگی و تبادل اطلاعات اقدامات خوبی صورت گرفته که نمونه آن پرونده‌های تجاوز خمینی‌شهر، قتل در آتشگاه و نیز پرونده‌ تجاوز به عنف بوده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه دادگستری با کمبود نیرو مواجه است اما دادستان در محاکم جنایی استان حاضر می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه دغدغه‌ها با مجازات و اجرای حکم پایان نمی‌یابد،گفت: یکی از عوامل ناامنی جرائم، مجرمانی هستند که در جامعه رها هستند.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان با اشاره به تاکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر آنالیز اجرای احکام گفت: اکنون مجوز پیگیری از سوی قوه قضائیه برای ارسال پرونده‌ها و اجرای احکام با ارسال پیک فراهم شده است.

وی با اشاره به تشکیل اکیپ‌های مجرب در دستگیری مجرمان افزود: یکی از مشکلات دستگاه قضایی زندانیانی بودند که به مرخصی رفته و یا غیبت داشتند.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان تاکید کرد: با تشکیل اکیپی در زندان اصفهان و کنترل و برگرداندن زندانیان رشد غیبت زندانیان به حداقل رسید.

حبیبی افزود: با اعلام مرخصی زندانیان به پلیس آگاهی بازگشت مجدد زندانیان به زندان پیشگیری و کنترل می‌شود.

وی همچنین مجوز مدت‌دار در چارچوب مقررات به نیروی انتظامی در کنار کلان‌شهر اصفهان را از موارد ضروری عنوان کرد.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان به فعالیت بیشتر دستگاه اطلاعاتی، امنیتی،سپاه، نیروی انتظامی در رابطه با جرائم امنیتی، قاچاق، عوامل برخورد با گروهک‌های بر هم زننده نظم و امنیت عمومی تاکید کرد. 

وی با اشاره به اینکه با گستردگی جغرافیایی اصفهان و فراهم بودن زمینه جرم، اظهار کرد: وضعیت امنیتی اصفهان مطلوب است.

حبیبی با تاکید به دستگاه‌های متولی امنیت و انجام وظیفه خود در طول شبانه روز، گفت: در خواست داریم دستگاه‌هایی که نقش مهم در افکار عمومی دارند به وظایف خود عمل و در مقابله با معلول‌ها که نقش مهم در پیشگیری دارند، بیشتر توجه کنند.

انتهای پیام/63012/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول