اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس خبر داد

تشکیل فراکسیون وقف در مجلس محلی سمنان و مهدیشهر

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر در مجلس با اشاره به اهمیت ترویج سنت حسنه وقف، از تشکیل فراکسیون وقف در مجلس محلی این دو شهرستان خبر داد.

تشکیل فراکسیون وقف در مجلس محلی سمنان و مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از معاونت اطلاع‏رسانی و رسانه دفتر نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس، علی‏رضا خسروی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و از آن به عنوان صدقه جاریه و میراثی ماندگار برای واقف نام برد.

وی افزود: مقام معظم رهبری از وقف به عنوان یک نهاد ممتاز دینی یاد کردند و این نشان از اهمیت این مهم است.

عضو فراکسیون وقف مجلس، گستردگی موقوفات و موضوع وقف را در کشور و شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر از ویژگی‏های بارز نظام اسلامی دانست.

خسروی با اشاره بر لزوم ورود وقف به عرصه‏های مهم اقتصادی کشور تصریح کرد: ورود وقف به اقتصاد کشور یکی از مهم‏ترین راه های تحقق تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

به گفته وی، مشکلات حوزه وقف در فراکسیون وقف مجلس محلی سمنان و مهدیشهر مورد بررسی قرار گرفته و برای آن چاره‏اندیشی خواهد شد.

خسروی پایین بودن اجاره موقوفات و وجود خلأهای قانونی در حوزه وقف را از مشکلات این سنت حسنه عنوان و تصریح کرد: همه دستگاه‏های ذی‏ربط باید تلاش کنند تا وقف در کشور احیا شود.

این نماینده اصولگرای مجلس همچنین ورود مدیران دستگاه‏های مرتبط با حوزه وقف را برای رفع موانع و توسعه سریع این سنت حسنه خواستار شد و بر لزوم بررسی مشکلات وضعیت موقوفات و رفع اصولی آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ فراکسیون وقف مجلس محلی شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر از امروز و به مناسبت آغاز هفته وقف در این دو شهرستان و با هدف بررسی موانع و مشکلات این سنت حسنه از نظر قانون یا اجرا و همچنین چاره‏اندیشی برای آن رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/2249/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول