اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه‌های پایانی عمر دولت دهم

سونامی 9 فرمانداری خراسان‌جنوبی را درنورید

خبرگزاری فارس: تغییر 9 فرماندار خراسان جنوبی در ماه‌‌های پایانی دولت دهم در حالی رقم خورد که به انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها نزدیک می‌شویم.

سونامی 9 فرمانداری خراسان‌جنوبی را درنورید

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از پایگاه تحلیلی خبری ایران بیدار، اگر در چند روز مانده به پایان عمر کابینه اول احمدی‎نژاد، سونامی تغییر کابینه‎ را درنوردید و برخی از وزرای خوب دولت همچون محسنی‌اژه‎ای و صفارهرندی مجبور به ترک دولت شدند، این‎ روز‎ها که کمتر از شش ماه به پایان دولت‎ دوم و احتمالا پایان عمر سیاسی احمدی‎نژاد و حلقه نزدیکانش مانده است، روند تغییرات در کابینه جان دوباره‎ای گرفته است.

به دنبال سیاست‌های دولت در خراسان‌جنوبی نیز تغییرات در فرمانداری‌ها به اوج خود رسیده و انتصاب 9 فرماندار جدید از مجموع 10 شهرستان استان نگرانی‌ها را بیشتر کرده است. دلیل اصلی هم همان دلیل همیشگی است: «هرکس برخلاف خواسته آقای ... و شاید جریان خاص عمل کند، باید برود!»

اگر بخواهیم کمی عقب‎تر برویم، باید از چرخش و تغییر جالب فرمانداران فردوس، قاین، نهبندان و کمی هم قبل‌تر سرایان و سربیشه یاد کنیم، جایی که شرافتی فرماندار نهبندان به قاین رفت، حبیبی‌منش فرماندار قاین که بهترین عملکرد را در انتخابات مجلس داشت کنار گذاشته شد و در استانی دیگر پست گرفت. در این بین محمد مهدی عظیمی از مدیریت آموزش و پرورش سرایان پست مهم فرمانداری نهبندان را عهده‌دار شد.

در فردوس نیز اتفاق جالبی رقم خورد و بر خلاف میل مردم و مسئولان عباس اقبال فرماندار فردوس کنار گذاشته شد و محمدرضا رجبی‌مقدم مدیرکل دفتر فنی استانداری به این شهرستان رفت.

کمی قبل‌تر نیز غلامرضا حسین‌پور در سربیشه جایگزین علیرضا حسینی شد و محمدمهدی مهدی‌نژاد فرماندار سرایان شده بود.

دو شهرستان تازه تاسیس استان نیز پس از ماه‌ها و کش و قوس‌های فراوان و اعتراضات مردمی فرماندار خود را شناختند.

پس از این رفت و آمدها بود که چرخه تغییرات باری دیگر شدت گرفت و اواخر هفته گذشته بحث تغییر دو فرماندار دیگر نیز مطرح شد.

قرار است در بشرویه آقای زمان‌زاده معاون فرماندار جایگزین غلامرضا پورسلطانی فرماندار فعلی شود. مراسمی که امروز بنا به مسافرت مسئولان این شهرستان به خارج از شهرستان لغو و به هفته آینده موکول شد.

داغ‌ترین تغییر برکناری فرماندار بیرجند بود. مطلب مهمی که ابتدا با درخواست استعفا از محمدعلی قاسم‌زاده نداف استارت می‌خورد.

نداف در مقابل دستور مسئولان استانی مقاومت می‌کند و سرانجام صبح امروز عملا فرماندار بیرجند که برخی منابع می‌گویند تمام قد مقابل جریان انحراف ایستاده بود برکنار می‌شود.

حال اینکه مسئولان استانی چه توجیهی برای این تغییرات در هفته‌های پایانی عمر دولت دارند را باید منتظر پاسخ آنان بود.

شاید هیچ دلیلی برای جابجایی‌ها جز «هرکس برخلاف خواسته آقای ... و شاید جریان خاص عمل کند، باید برود!» شاید نباشد.

اما باید منتظر بود و دید که صدای تغییرات شاید هدایت شده در قدم بعدی از کجای استان به گوش خواهد رسید.

آنچه از نظر گذشت، وجه پیدای تغییرات بود اما فهم دقیق اهداف این تغییرات نیازمند تحلیل‎ اخبار و توجه به گمانه‎زنی‎‎هاست که در در یادداشت بعدی به آن خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/2248/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول