اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور باشکوه بهبهانی‌ها در سالگرد بمباران شیمایی

گلزار شهدای بهبهان با گل نرگس گلباران شد

خبرگزاری فارس: گلزار شهدای بهبهان در سالروز عروج مظلومانه شهدای شیمیایی این شهرستان در عملیات کربلای 5، با حضور باشکوه بهبهانی‌ها عطرافشانی و گلباران شد.

گلزار شهدای بهبهان با گل نرگس گلباران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، 19 دی 65 و به دنبال آن 21 همان ماه نه تنها برای مردم بهبهان که برای تاریخ جنگ تحمیلی، روزی فراموش نشدنی است.

در این روز بود که گردان فجر بهبهان برای پیوستن به گروه‌های شرکت‌کننده در عملیات کربلای 5 حرکت کرده بود که ناگاه به طرز ناجوانمردانه‌ای مورد حمله دشمن بعثی قرار گرفت.

سحرگاه 19 دی 65 موشک‌های عراقی رزمندگان ما را مورد حمله شیمیایی قرار دادند و یکی از راکت‌های آنها به میان گردان فجر بهبهان افتاد.

90 تن از رزمندگان این گردان در همان صحنه و روزهای پس از آن بر اثر صدمات شدید ناشی از حمله شیمیایی، شربت شهادت را نوشیدند و 30 نفر از آنها نیز در ماه‌ها و سال‌ها پس از آن حمله وحشیانه دشمن به سوی پروردگار پروازی غرور‌آفرین داشتند.

به همین مناسبت هر ساله در سالروز شهادت این شهیدان مظلوم، علاوه بر حضور باشکوه چندین هزار نفره مردم در محل یادبود شهدای شیمیایی بهبهان در شلمچه، گلزار شهدای بهبهان نیز با حضوری مثال‌زدنی از مردم این شهرستان عطرافشانی و غبارروبی می‌شود.

امسال نیز حضور مردم نشان از ارزش آن شهیدان نزد بهبهانی‌ها داشت، پیر و جوان، مرد و زن، کودک و نوجوان همه با گل‌های نرگسی که در دست داشتند، گلزار شهیدان مظلوم بهبهان را گلباران کردند.

عطر گلاب نابی که خانواده‌های شهدا آورده و مزار شهدای خود را با آن شست‌وشو می‌کردند، عجین با بوی نرگس‌های معطر و خاص بهبهان حال و هوای دیگری برای حاضران در مراسم به وجود آورده و هیچ کس سرمای زیاد هوا را حس نمی‌کرد.

گفتنی است مداحی و نوحه‌سرایی تعدادی از مداحان نام آشنای بهبهان بخش دیگری از این مراسم بود که با حضور صدها تن از شهروندان بهبهانی و جمعی از مسئولان آنها در گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/72003/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول