اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فرودگاه اردبیل انجام شد

استقبال از 3 زائر گروگان گرفته شده در سوریه

خبرگزاری فارس: سه زائر اردبیلی که پنج ماه پیش در سوریه توسط گرو‌های تروریستی گروگان گرفته شده بودند به موطن خود اردبیل بازگشتند.

استقبال از 3 زائر گروگان گرفته شده در سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم استقبالی که در فرودگاه اردبیل و با همراهی مسئولان و اهالی و خانواده‌های این زائران گروگان گرفته شده انجام شد حیدر اکبری، عدالت حسین‌زاده و فیروز محمودی بعد از پنج ماه اسارت در بند تروریست‌های مخالف کشور سوریه به زادگاه خود بازگشتند.

این زائران که به همراه 45 زائر دیگر ایرانی 159 روز طعم اسارت را چشیدند در فرودگاه اردبیل از حضورشان در سرزمین مادری خود ابراز خرسندی و خوشحالی کرده و اعلام کردند که گروگان‌گیر‌ها در این مدت برخوردی مناسب با آنها نداشته‌اند.

حیدر اکبری در این زمینه اظهار داشت: ما در مسیر فرودگاه سوریه تا زینبیه به اسارت گروگان‌گیرها درآمدیم به طوری که بیش از 159 روز در جیش‌الحال در بند اسارت بودیم.

وی در حالی که از دیدار زن و فرزند خود بسیار شادمان شده بود و تحت تاثیر فضا اشک می‌ریخت عنوان کرد: ما به یاد اسارت حضرت زینب(س) این پنج ماه را تحمل کردیم و تنها امیدمان به ام‌المصایب بود که بتوانیم از بند دشمنان اسلام خلاصی یابیم و بار دیگر بتوانیم در سرزمین اسلامی‌مان حضور پیدا کنیم.

حیدری ادامه داد: مردم انقلابی ایران همواره در تمام سختی‌ها یار و مددکار همدیگر هستند و این موضوع را تا به امروز در تمام صحنه‌های اجتماعی نشان داده‌اند.

وی از دوران اسارت خود به عنوان سخت‌ترین روزهای زندگی خود یاد کرد و بیان داشت: پس از اسارت و با مشرف شدن به مرقد مطهر حضرت رقیه (س) خود و دوستان دربندم تمام رنج دوران اسارت را از یاد برده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل نیز در این مراسم استقبال با ابراز خرسندی از حضور زائران دربند معاندان سوریه در کشورمان تصریح کرد: ما از دولت سوریه و حامیان جریان آزادسازی این زائران قدردانی می‌کنیم که با رایزنی‌ها و پیگیری‌های دیپلماسی زمینه این کار را فراهم کردند.

اکبر نیکزاد اضافه کرد: ما یقین داریم که مردم سوریه با مقاومت و ایستادگی از دست معاندان داخلی که مورد حمایت استکبار هستند خلاصی می‌یابند.

حیدر اکبری که جزو 48 زائر ایرانی ربوده شده توسط تروریست‌های افراطی کشور سوریه بود در بدو ورود به زادگاه خود مشگین‌شهر نیز مورد استقبال گرم اهالی این شهر قرار گرفت.

انتهای پیام/62003/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول