اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش:

بی‌توجهی به جایگاه خانواده از هجمه‌های فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش گفت: بی‌توجهی به جایگاه خانواده و مخدوش کردن خانواده‌ها از هجمه‌های فرهنگی دشمنان است.

بی‌توجهی به جایگاه خانواده از هجمه‌های فرهنگی دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، محمدرضا دهقانی صبح امروز در همایش منطقه‌ای زینبیون با تسلیت ایام دهه آخر صفر اظهار داشت: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) بزرگترین شخصیت در تمام تاریخ بشریت است و کتاب قرآن نیز بزرگترین کتاب است و تبعیت از دستورات قرآن امری لازم است.

وی افزود: در محرم و صفر شاهد اجرای برنامه‌های ارزشمند فرهنگی و دینی در منطقه آبپخش بوده‌ایم و استقبال مردمی نیز بسیار خوب بوده است.

دهقانی به نقش و جایگاه زنان در جامعه اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: توجه به نقش زنان در جامعه و تبیین آن برای اقشار مختلف جامعه از اهداف و رویکردهای مهمی است که دستگاه‌های فرهنگی و سیاسی باید به آن توجه جدی داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش خاطرنشان کرد:‌ زنان در جامعه اسلامی نقشی وحدت‌بخش دارند و حضور ایشان در تمامی عرصه‌ها نتایج ارزشمندی را به دنبال داشته است.

دهقانی با اشاره به سنگینی نقش بانوان در جوامع اسلامی، بیان داشت: تاثیرگذاری و نقش خطیر و مهم بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سبب سنگینی وظایف زن در جامعه اسلامی و توجه او به مسائل مختلف خانواده و جامعه شده است.

وی اضافه کرد: دیدگاه جوامع اسلامی و جوامع غربی و اروپایی تفاوت‌های فراوانی دارند و در جامعه اسلامی تمامی شرایط برای ترقی و پیشرفت بانوان وجود دارد.

دهقانی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایط حضور فعال و موثر بانوان در جامعه را به‌وجود آورده و امروز شاهد اثرگذاری نقش این قشر سطوح مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و ...هستیم.

وی ادامه داد: در تاریخ صدر اسلام، انبیاء و اولیای الهی، تاریخ انقلاب و دفاع مقدس شاهد نقش گسترده زنان برای تحقق اهداف والای جامعه و ناکام گذاشتن دشمنان اسلام و انقلاب بوده‌ایم و در ناتو و جنگ فرهنگی و تبلیغاتی دشمنان بانوان باید نقش مبارزی خستگی‌‌ناپذیر را ایفا کنند.

منحرف کردن نقش اساسی زن در امور خانواده

دهقانی اذعان داشت: منحرف کردن نقش اساسی زن در امور خانواده، بی‌توجهی به جایگاه خانواده و مخدوش کردن خانواده‌ها از مسائلی است که دشمنان در هجمه‌های فرهنگی خود برای دستیابی به آن برنامه‌ریزی می‌کنند و بانوان به‌عنوان عامل تحکیم خانواده باید نقشه‌های ایشان را نقش بر آب سازند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش گفت: حفظ ارزش و کرامت زنان از مسائل مهمی است که در جوامع اسلامی توجه گسترده‌ای به آن شده، در حالی که جوامع غربی نگاه ابزاری به بانوان دارند و این موضوع در آمارها و تبلیغات رنگارنگ جامعه غرب به وضوح دیده می‌شود.

وی بیان داشت: سایت‌های اینترنتی، شبکه‌های ماهواره‌ای و وسایل ارتباط جمعی از ابزارهای دشمنان در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است و بانوان ایران اسلامی با مدیریت فرهنگی فضای خانواده باید با دشمنان مقابله کنند.

انتهای پیام/2451/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول