اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد

جای خالی نمادها و سبک‌ها در نمایشگاه عکس «عین لام میم»

خبرگزاری فارس: معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در نمایشگاه عکس «عین لام میم» با منتخبی از همه سبک‌ها، نماد‌ها و نشانه‌ها که به نظرم جایش خالی بود، روبه‌رو هستیم.

جای خالی نمادها و سبک‌ها در نمایشگاه عکس «عین لام میم»

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، لحظاتی پیش حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاریا ویرتانن رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران و مجید مجیدی کارگردان سینما از نمایشگاه عکس سوگواره ملی «عین لام میم» بازدید کردند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از این نمایشگاه که از هفتم تا بیست و چهارم دی‌ماه در فرهنگسرای نیاوران برپا شده است، گفت: ویژگی این نمایشگاه، نگاه زیبای برگزارکنندگان است. ما شاهد عکس‌های زیادی برای ترویج فرهنگ عاشورا هستیم اما زاویه دید برگزارکنندگان و موضوعی که به مخاطب ارائه شده است، نشانی از کسری که در این حوزه وجود دارد، است.

شاه‌آبادی ادامه داد: در نمایشگاه عکس سوگواره ملی «عین لام میم» به موضوع نماد‌ها، نشانه‌ها و ... توجه شده است. نگاه به این‌که هرکدام از اقوام و فرهنگ‌ها و زیرشاخه‌های آن‌ها چگونه با واقعه عاشورا برخورد می‌کنند یک نوع جامعه‌شناسی و شناخت آداب و رسوم مردم است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در این نمایشگاه با منتخبی از همه سبک‌ها، نماد‌ها و نشانه‌ها که به نظرم جایش خالی بوده است، روبه‌رو هستیم و انتخاب عکس‌ها هم با فضای توده‌های مردم تناسب دارد که در فضایی تخصصی و حرفه‌ای عکس‌های برخاسته از دل مردم جمع شده‌اند.

شاه‌آبادی با بیان این‌که فراهم کردن فضایی برای دیده شدن آثار هنرمندان بسیار ارزشمند است، یادآور شد: اگر این کار ادامه پیدا کند می‌توان به جمع‌آوری کامل و جامعی در این حوزه رسید.‌ گاه عکس‌های زیبایی جمع می‌کنیم ولی‌گاه عکس‌ها حول یک موضوع است که کار‌شناسی شده در کنار هم جمع شده‌اند که این به مراتب ارزش بیشتری دارد و این حرکت نیازمند تکمیل‌تر شدن است. 

انتهای‌پیام/2462/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول