اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مؤسسه فرهنگ و هنر شیعه:

جوایز نمایشگاه عکس سوگواره ملی «عین لام می‌م» افزایش یافت

خبرگزاری فارس: مدیر مؤسسه فرهنگ و هنر شیعه از افزایش جوایز نمایشگاه عکس سوگواره ملی «عین لام میم» خبر داد.

جوایز نمایشگاه عکس سوگواره ملی «عین لام می‌م» افزایش یافت

میثم توکلی‌بینا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با بیان این‌که نمایشگاه عکس سوگواره ملی «عین لام میم» توانست بیشترین تعداد عکس در حوزه نماد‌ها و نشانه‌های قومی را جمع‌آوری کند، اظهار داشت: هفت هزار و 597 اثر از 614 عکاس در سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که این موضوع نشاندهنده گستردگی فرهنگ عاشورایی است.

مدیر مؤسسه فرهنگ و هنر شیعه با اشاره به این‌که جمع‌آوری این عکس‌ها فتح بابی برای پژوهش در زمینه آداب و رسوم مناطق مختلف ایران است، توضیح داد: در محورهای کلی، ویژگی‌ها، تنوع‌ها و جذابیت نمادهای مختلف عزاداری، جایگاه و اهمیت نماد‌ها در فرهنگ عزاداری مردم، تصویر تفاوت‌ها و گوناگونی قومیتی، نمادهایی همچون علم در عزاداری‌ها و هرگونه خلاقیت‌های هنری در عکاسی که با موضوع نماد‌ها به‌ویژه علم مرتبط باشد، به دبیرخانه ارسال شد که هر کدام زمینه‌ای برای پژوهش‌های عمیق هستند.

وی با اشاره به این‌که هنر و فرهنگ، زبان یک قوم است، ادامه داد: در دنیای امروز بسیاری از مناسبات دستخوش تغییرات شده‌اند و برای حرکت و اثرگذاری در این عصر باید از راه هنر وارد شد. ایران با توجه به فرهنگ شیعی و پشتوانه هنری ایران از ظرفیت‌های زیادی برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

توکلی‌بینا گفت: جوایز این جشنواره در بخش‌های اصلی، بخش ویژه، برگزیده هیئت علمی و جایزه ویژه نوجوان به برگزیدگان و افرادی که شایسته تقدیر هستند اعطا خواهد شد که جوایز در این دوره از جشنواره اضافه شده است.

آثار راه یافته به بخش مسابقه در کتابی نفیس چاپ شده است

حجت‌الاسلام سید عباس صحفی قائم مقام مؤسسه فرهنگ و هنر شیعه با بیان این‌که به تمامی شرکت‌کنندگان گواهی اهدا می‌شود، گفت: به تمامی شرکت‌کنندگانی که اثر آن‌ها پذیرفته شده باشد، گواهی اهدا خواهد شد. همچنین به تمامی عکس‌هایی که به نمایشگاه پایانی راه پیدا کنند مبلغ 50 هزار تومان اهدا خواهد شد و تمامی عکس‌های راه یافته به نمایشگاه در کتابی نفیس به چاپ رسیده است که یک نسخه از کتاب به صاحبان آثار راه یافته به نمایشگاه اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: ما به منظور پژوهش، شناسایی و معرفی میراث فرهنگ و هنر شیعه در سطح بین‌المللی اقدام به راه‌اندازی مؤسسه‌ای به نام مؤسسه فرهنگ و هنر شیعه کرده‌ایم و بنا داریم نمایشگاه‌های عکس این چنینی را در سطح استان‌ها و گالری‌های خارج از کشور داشته باشیم.

انتهای‌پیام/2462/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول