اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سقوط خودروی برف‌پیمای مدیرعامل برق منطقه‌ای آذربایجان به دره

خبرگزاری فارس: برف 2 متری با یخ‌هایی به قطر 30 سانتی‌متر در منطقه پیرانشهر موجب قطعی برق این شهر به همراه 145 روستا و سقوط خودروی مدیرعامل برق منطقه‌ای آذربایجان به دره پیرانشهر شد.

سقوط خودروی برف‌پیمای مدیرعامل برق منطقه‌ای آذربایجان به دره

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بارش سنگین برف طی هفته گذشته در استان آذربایجان غربی و خصوصاً شهرستان پیرانشهر که ارتفاع آن به بیش از دو متر رسیده بود و کولاک شدید موجب شد خطوط انتقال برق این شهرستان به طور کامل واژگون و حدود 23 دستگاه دکل و 132 کیلوولت برق شکسته و سقوط کند.

به دنبال این حادثه، برق شهر پیرانشهر و 145 روستای این شهرستان در خاموشی فرو رفت که بلافاصله به دنبال این حادثه اکیپی از شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان به سرپرستی علی بهاری‌وند مدیرعامل این شرکت برای بازدید از گستردگی حادثه و بررسی سریع مشکلات، به محل حادثه عزیمت کردند.

با توجه به این‌که تمام راه‌های دسترسی به منطقه مسدود اعلام شده بود و فاصله دید به دلیل کولاک شدید، در حد کمتر از 10 متر بود، اکیپ برق منطقه‌ای به وسیله یک دستگاه خودروی برف پیما، قصد رسیدن به محل حادثه را داشتند که متأسفانه به لحاظ هم سطحی کاذب ارتفاع دره با جاده مواصلاتی، (به دلیل بارش و انباشت برف ناشی از کولاک)، موجب شد تا خودروی سنگین برف پیما به دره و داخل برف سقوط و عده‌ای از کارکنان برق‌منطقه‌ای از جمله علی بهاری‌وند مدیرعامل برق آذربایجان، علیلو مشاور فنی مدیر عامل، کاظمی‌کیا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی، کشوریان مدیر امور انتقال آذربایجان‌غربی و تنی چند از نفرات اکیپ تعمیراتی دچار حادثه شوند.

بر اثر این حادثه، دست راست بهاری‌وند مدیرعامل برق منطقه‌ای آذربایجان از ناحیه مچ ، بازو و کتف دچار شکستگی شده و بلافاصله به بیمارستان پیرانشهر انتقال یافت و سپس به‌وسیله آمبولانس به تبریز اعزام شد و در یکی از بیمارستان‌های این شهر بستری شد.

مقصود محمود علیلو مشاور فنی مدیرعامل و مجری طرح حریم و واریانت برق آذربایجان در این باره گفت: به دنبال این حادثه، با بهره‌گیری از دستگاه‌های برف پیمای شرکت، از وضعیت حادثه بازدید و اقدام به فراخوان مسئولان مربوطه و اکیپ‌های عملیاتی و تعمیراتی از شهرهای تبریز، ارومیه، پیرانشهر و سردشت شد.

وی ادامه داد: ابتدا تصور می‌شد که 12 دستگاه دکل 132 کیلوولت منتهی به پست 132 کیلوولت پیرانشهر واژگون شده است که پس از بازدید کامل از طریق خدمات هلی‌کوپتری شرکت توانیر، مشخص شد که 23 دستگاه دکل به دلیل یخ‌زدگی سیم‌های خطوط انتقال (که قطر یخ‌ها بیش از 30 سانتیمتر می‌شد) وزن بسیار سنگینی را بر دکل‌‌ها تحمیل می‌کرد، شکسته شده است.

گفتنی است، همانند این حادثه، در تاریخ شنبه سوم اسفندماه سال 81 در خط  132.20 کیلوولت نقده به پیرانشهر اتفاق افتاده بود که در آن حادثه نیز چهار دستگاه دکل فلزی در حوالی شهر پیرانشهر سقوط و برق این شهر به همراه ده‌ها روستای تابعه قطع شده بود.

انتهای ‌پیام/60002/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول