اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت:

80 درصد کار پایانه صادراتی جیرفت انجام شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار جیرفت گفت: حدود 80 درصد کار پایانه صادراتی جیرفت انجام شده و بخش خصوصی نیز با سرعت در حال کار است و فرودگاه جیرفت حدود 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم در روزهای آتی راه‌اندازی شود.

80 درصد کار پایانه صادراتی جیرفت انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ابراهیم غنچه‌پور عصر امروز در نشست بررسی مشکلات خرمای منطقه جنوب کرمان در این شهرستان اظهار داشت: در این منطقه به ویژه شهرستان جیرفت کارهای بسیار ارزشمندی در دولت های نهم و دهم انجام شده است.

وی با اشاره به تولید 4.5 میلیون تنی محصولات کشاورزی در منطقه جنوب کرمان افزود: با وجود این هنوز بسیاری از ظرفیت‌های موجود منطقه ناشناخته و مظلوم مانده که نیاز به برنامه‌ریزی و ساختاربندی دارد تا زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

غنچه‌پور تولید محصولات کشاورزی را در این منطقه بسیار خوب ذکر و تصریح کرد: اما در بخش توزیع، حمل و نقل و صادرات با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم و به همین دلیل حاصل دسترنج کشاورزان یا در دل خاک مدفون و یا نصیب دلالانی می‌شود که هیچ تلاشی برای آن نکرده‌اند.

وی خرمای جنوب و جنوب شرق کشور را یکی از برندهای معروف در سراسر جهان خواند و ابراز داشت: شهرستان جیرفت بزرگترین تولیدکننده خرما و جزو نخستین تولیدکنندگان خرما در کشور است اما به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم درآمدی عاید کشاورزان نمی‌شود.

*بهره‌برداری از گمرک، پایانه صادراتی و گمرک جیرفت

غنچه‌پور با اعلام خبر صدور مجوز راه‌اندازی گمرک عنوان کرد: با اختصاص فضای فیزیکی به زودی شاهد راه‌اندازی گمرک به عنوان پیش نیاز این حرکت در منطقه جنوب کرمان هستیم.

فرماندار جیرفت با بیان اینکه حدود 80 درصد کار پایانه صادراتی نیز انجام شده و بخش خصوصی نیز با سرعت در حال کار است، گفت: همچنین فرودگاه جیرفت حدود 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم در روزهای آتی راه‌اندازی شود.

غنچه‌پور خواستار عضویت کشاورزان در انجمن‌های اتاق بازرگانی شد و بیان داشت: اتاق بازرگانی از دستاوردهای جدید شهرستان جیرفت است که با تشکیل انجمن‌های آن امیدواریم بتوانیم در بحث صادرات به وضعیت مطلوبی دست یابیم.

انتهای پیام/80001/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول