اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رهگیری اشتغال بیش از 4 هزار مهارت آموخته در استان یزد

خبرگزاری فارس: کارشناس مشاوره و هدایت مهارت‌های حرفه‌ای اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: در 9 ماه گذشته برای 4هزار و 844 نفر از مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای مراکز ثابت استان یزد رهگیری شده است.

رهگیری اشتغال بیش از 4 هزار مهارت آموخته در استان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان یزد، محمد دشت‌آبادی اظهار داشت: از مهارت آموختگانی که رهگیری شده‌اند،هزار و 78 نفر مشغول به کار شده‌اند.

وی ادامه داد: 884 نفر نیز از قبل شاغل بوده‌اند که برای گذراندن دوره‌های تکمیلی و ارتقا مهارت در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند.

دشت‌آبادی خاطرنشان کرد: بقیه افرادی که شاغل نبوده و یا موفق به اشتغال نشده‌اند بیشتر خانه‌دار، دانشجو، دانش آموز و سرباز بوده و یا به اشتغال تمایلی نداشته‌اند.

وی یکی از سیاست‌های فعال اشتغال بازار کار را ارائه خدمات مشاوره آموزشی شغلی دانست که می‌تواند در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آثار فراوانی برای کارجویان و ارتقاء بهره‌وری شاغلان به همراه داشته باشد.

دشت‌‌آبادی یادآور شد: کار آفرینان و نیروهای کار می‌توانند از این خدمات در راستای کار آفرینی بهتر و برخورداری از مهارت‌های مورد نیاز بازار کار بهره‌مند شوند و در این صورت خدمات ارائه شده سازگاری بین مشاغل موجود و نیروی کار را تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه شناسایی امکانات جامعه و نیز توجه به توانایی‌های افراد حائز اهمیت است، ادامه داد: با استفاده از خدمات راهنمایی و مشاوره شغلی و حرفه‌ای، افراد به سوی یادگیری مهارت‌هایی ترغیب و تشویق می‌شوند که نیاز بازار کار و جامعه را تأمین کند و از طرفی با خصوصیات ،علائق و توانایی‌های آنها سازگار باشد.

انتهای پیام/2464/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول