اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل:

اجرای مناسب واکسیناسیون تب برفکی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از روند مطلوب اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی دام در سطح استان اردبیل خبر داد.

اجرای مناسب واکسیناسیون تب برفکی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی عصر امروز در جریان بازدید از روند اجرای این طرح که از 20 دی ماه شروع شده، اظهار داشت: بیش از 2 میلیون رأس دام سنگین و سبک در استان اردبیل زیر پوشش طرح‌های واکسیناسیون قرار گرفتند و در اجرای طرح ملی واکسیناسیون تب برفکی نیز سعی داریم جمعیت دامی زیر پوشش این خدمات را افزایش دهیم.

وی با یادآوری اینکه هیچ‌گونه علایم تب برفکی در دام‌های صنعتی و سنتی استان مشاهده نشده است، تصریح کرد: ما با هدف پیشگیری از بروز و شیوع برخی بیماری‌ها و دغدغه‌ها در این حوزه طرح‌های واکسیناسیون فراگیر تب برفکی را انجام می‌دهیم تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

صالحی ضرورت احداث قرنطینه‌های دامی در کلیه مبادی ورودی و خروجی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: باید این مراکز با هماهنگی بین بخشی و با هدف جلوگیری از نقل و انتقال بدون مجوز دام و تردد غیرمجاز ایجاد شده و از این مجموعه حمایت صورت بگیرد.

این مسئول در مورد بی‌توجهی به تردد غیرمجاز دام به استان، نقل و انتقال بدون گواهی قرنطینه‌ای دامپزشکی و احتمال شیوع برخی از بیماری‌های دام و طیور هشدار داد و اضافه کرد: البته مراقبت‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد تا مشکلی از این جهت نداشته باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: ما در قالب طرح واکسیناسیون تب برفکی در تلاش هستیم تا 220 هزار رأس گاو و گوساله و یک میلیون و 800 هزار رأس گوسفند و بز را زیر پوشش طرح واکسیناسیون تب برفکی قرار دهیم که این طرح به مدت 40 روز اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از دامداران خواست با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع در صورت مشاهده علایم بیماری به موقع مراتب را به نزدیک‌ترین شبکه دامپزشکی اطلاع دهند تا امر مایه‌کوبی و تزریق واکسن به سرعت صورت بگیرد.

صالحی به رایگان بودن اجرای طرح‌ها اشاره کرد و یادآور شد: انتظاری که از دامداران و صاحبان دامداری‌های سنتی روستایی داریم این است که با اکیپ‌های سیار مایه‌کوب دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

وی به تأمین واکسن دامی مورد نیاز اشاره کرد و ادامه داد: با تأمین منابع و اعتبارات مشکلاتی که به نظر می‌رسید فرا روی بحث واکسیناسیون باشد، برطرف شده و امیدواریم با تأمین منابع اعتباری بیشتر بتوانیم دغدغه‌ها و نگرانی‌های احتمالی را نیز برطرف کنیم.

صالحی با اشاره به فعالیت‌های دامپزشکی در زمینه بهداشت عمومی ابراز امیدواری کرد: در آینده با هماهنگی بین بخشی و حمایت ارگان‌های ذیربط با تعطیلی کشتارگاه سنتی تلاش می‌شود تا گوشت مصرفی شهروندان از طریق کشتارگاه‌های صنعتی تأمین شود.

وی نقش دامپزشکی را در ارتقای سلامت جامعه و مبارزه با بیماری‌های دامی تاکید کرد و گفت: بهداشت دام و طیور به دلیل ارتباط آن با بهداشت اجتماعی مهم بوده و امر تعطیل ‌بردار نیست.

انتهای پیام/62006/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول