اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

مصالح استاندارد بافت شهری را ایمن می‎سازد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: برآیند کاربرد مصالح استاندارد برای سازه‌های تجاری و مسکونی شهری و روستایی، ایمن‎سازی شهروندان در برابر بلایای طبیعی است.

مصالح استاندارد بافت شهری را ایمن می‎سازد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی عصر امروز در حاشیه بازدید از کارخانه لوله بتنی گرگان اظهار داشت: بسیاری از خسارت‎های سازه‎ای در زلزله‎های کشور ناشی از کاربرد مصالح غیراستاندارد و فاقد ویژگی‎های فنی است.

وی تصریح کرد: تجربیات بین‎المللی و داخلی نشان می‎دهد که علاوه بر رعایت اصول صحیح شهرسازی می‎توان با یادگیری و رعایت نکات ایمنی، آسیب‎های ناشی از وقوع حوادث طبیعی را تا حد بسیاری کاهش داد.

مناطق بافت فرسوده پرخطرترین قسمت شهرها در زمان زلزله و آتش‎سوزی هستند

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان بافت‎های فرسوده را نیز از دیگر عوامل تشدیدکننده خسارت‎ها قلمداد کرد و اذعان داشت: مناطق بافت فرسوده پرخطرترین قسمت شهرها در حوادث به ویژه زلزله و آتش‎سوزی هستند که ناپایداری ساختمان‎ها و تنگ بودن معابر در این بخش‎ها امکان امدادرسانی را کاهش داده و موجب تشدید فاجعه می‎شود.

سمیعی ابراز داشت: با توجه به اهمیت این موضوع بنیاد مسکن استان تسهیلات مناسبی برای مقام‎سازی یا نوسازی این نوع بافت‎ها اختصاص داده است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان یادآور شد: خوشبختانه فرهنگ‎سازی مناسب و مشارکت مناسب جامعه روستایی موجب شده تا بافت سنتی و فرسوده اکثر مناطق روستایی استان تغییر یافته و نوسازی شود.

2280 هکتار بافت‎های فرسوده شهری در گلستان شناسایی شده‎اند

وی خاطرنشان کرد: با وجود این تلاش‎ها بر اساس گزارش راه و شهرسازی استان، مساحت بافت‎های فرسوده شهری که در استان شناسایی شده‎اند، بیش از 2 هزار و 280 هکتار است.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان با اشاره به نظارت اصولی بر روند ساخت و سازهای درون‎شهری تصریح کرد: این کار در محدوده وظایف بخش‎های دیگری از مدیران اجرایی و فنی است و این اداره کل در جلسات مرتبط دغدغه‎های خود را مطرح می‎سازد.

ایمن‎سازی شهری و روستایی یک کار جمعی است

سمیعی اضافه کرد: ایمن‎سازی شهری و روستایی یک کار جمعی است و باید همه دستگاه‎های اجرایی و نظارتی بر ساختن شهری ایمن و مبتنی بر اصول ساخت و ساز مشارکت کنند.

در بازدید یک روزه از کارخانه لوله بتنی گرگان، مدیرکل دفتر شهری استانداری و مدیرکل دفتر روستایی استانداری نیز حضور داشتند و از بخش‎های مختلف این کارخانه بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/2307/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول