اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته شانزدهم لیگ آزادگان

جنگ همدانی‌ها برای ماندن در کورس قهرمانی و امید به صعود لیگ برتر

خبرگزاری فارس: نمایندگان فوتبال همدان در هفته شانزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران برابر رقبای خود صف‌آرایی می‌کند.

جنگ همدانی‌ها برای ماندن در کورس قهرمانی و امید به صعود لیگ برتر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در حالی که 11 هفته از مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران (جام آزادگان) باقی مانده اما حساسیت رقابت‌ها در هر دو گروه بسیار بالا رفته و تیم‌های بالا و قعر نشین جداول رده‌بندی برای کسب امتیاز در هر بازی از تدابیر خاصی استفاده می‌کنند تا بتوانند برای صعود به لیگ برتر و یا عدم سقوط به دسته پایین‌تر بهترین نتایج را کسب کنند.

در گروه یک این مسابقات تیم جوان و خوش آتیه الوند همدان که با حمایت بخش خصوصی سال گذشته با قهرمانی در رقابت‌های لیگ دسته دوم پا به لیگ دسته اول گذاشت، توانسته نتایج خوبی بگیرد درحالی که خوشبین‌ترین کارشناس فوتبالی در سطح استان و حتی کشور پیش بینی نمی‌کرد این تیم تازه وارد به لیگ آزادگان بتواند با کسب امتیازات دور از انتظار خود را تا صدر جدول و حتی مدعی قهرمانی و صعود به دسته بالاتر معرفی کند.

تیم الوند همدان با استفاده از رضا طلایی‌منش که دارای مدرک مربی‌گری A آسیا است به عنوان سرمربی بومی توانست انتظارات را از کادر فنی این تیم برآورده کند و حضور چهار ساله این مربی در روی نیمکت تیم فوتبال پاس همدان و همراهی و کمک با مربیان بزرگ فوتبال ایران توانسته گرمی و سردی فوتبال را در بالاترین سطح کشور بچشد و همین کوله‌بار تجربه باعث شده تا تیمش در اولین حضور در رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور نتایج دور از انتظاری کسب کند. در کنار طلایی منوچهر بیگم جانی، اکبر افشاری و مصطفی کاشی نیز به عنوان کمک مربیان بومی نقش بسیار مهمی در این موفقیت‌های 15 هفته تیم الوند داشته‌اند تا تنها تیمی در سطح لیگ کشور باشند که از صددرصد کادر فنی بومی استفاده شده کردند.

تا پایان نیم فصل اول و هفته سیزدهم تیم الوند همدان موفق شد با کسب 25 امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی این گروه قرار گیرد و در کمال ناباوری علاقمندان فوتبال کشور خود را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در گروه و صعود به لیگ برتر معرفی کند.

در دو هفته ابتدای دور برگشت مسابقات تیم الوند از دو بازی انجام داده با کسب یک پیروزی برابر ماشین‌سازان تبریزی و شکست خارج از خانه در زمین نساجی مازندران با افزودن سه امتیاز بعد از تیم گسترش فولاد تبریز صدرنشین، 28 امتیازی شده و با تفاضل گل بهتری نسبت به مس رفسنجان در جایگاه دوم این گروه قرار دارد.

در هفته شانزدهم این رقابت‌ها در گروه یک، تیم الوند همدان از تیم سنگ آهن بافق که با تغییر نام و استفاده از امتیاز تیم تربیت یزد در مسابقات حضور یافته روز چهارشنبه 27 دی ماه در ورزشگاه شهدای قدس همدان پذیرایی می‌کند و این در حالی است که شاگردان افشین پیروانی در هفته‌های اخیر توانستند نتایج بسیار خوبی  را کسب کنند و در چهار بازی اخیر خوب با کسب 10 امتیاز و زدن 11 گل حریف دست و پا بسته‌ای برای بازیکنان جوان و دونده الوند همدان محسوب نمی‌شوند و حضور هواداران پر شور همدانی مهم‌ترین مزیت الوندی‌ها در این بازی به حساب می‌آید و برنده این مسابقه می‌تواند برای مدعی بودن در جدول این گروه خود را مطرح کند.

در‌ بازی‌های حساس این گروه می‌توان به رویارویی گسترش فولاد تبریز و شاهین بوشهر و مس رفسنجان با استقلال اهواز اشاره کرد که نتایج این دو مسابقه برای سفیدپوشان الوند همدان از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیگر نماینده فوتبال استان تیم پاس همدان که از ابتدای فصل با حواشی زیادی و حرف و حدیث‌های فراوان در بحث مدیریتی این فصل مسابقات را شروع کرده، در 15 هفته این مسابقات نتوانسته جایگاه واقعی تیم با ریشه و سابقه پاس را به دست آورد و با تمام قابلیت و توانایی که بازیکنان با تجربه و جوان این تیم دارند از هفته‌های آخر دور رفت با وجود صدرنشینی افت بسیار محسوسی داشت و از 12 امتیاز چهار بازی اخیر تنها به کسب چهار امتیاز بسنده کرد و با چهار پله سقوط نسبت به پایان دور رفت در جایگاه پنجم جدول قرار دارد.

تیم فوتبال پاس همدان که تا هفته چهاردهم و اول دور برگشت از حضور وینگو بگوویچ سرمربی کروات خود بهره می‌برد به دلیل عدم کسب نتایج مورد انتظار هیئت مدیره و مدیریت باشگاه یک باره با استعفای خود راهی تیم قرمزپوشان پایتخت شد تا بیش از 15 روز سبزپوشان همدانی زیر نظر مجتبی خورشیدی به تمرینات خود بپردازند و در بازی برابر شهرداری بندرعباس در حالی که تا دقایق پایانی دو بر یک از میهمان جنوبی خود پیش بودند با تساوی دو بر دو متوقف شدند و این نتیجه منجر به این شد که آخرین خط تیره جدول رده‌بندی این گروه برداشته شود و پاسی‌ها به اولین تساوی خود در این فصل دست یابند تا کادر مدیریتی این تیم برای جذب سرمربی جدید با بیش از هشت گزینه از مربیان معروف فوتبال کشور برای تصدی پست سرمربی‌گری تیم فوتبال پاس همدان وارد مذاکره شوند.

در اوایل هفته جاری با تشکیل هیئت مدیره و به پیشنهاد رمضانی مدیرعامل باشگاه برنامه‌ها و سوابق کاری امید طیری مربی همدانی‌الاصل مورد موافقت اعضاء قرار گرفت و روز دوشنبه به صورت رسمی این مربی جوان و خوش آتیه کشور به عنوان سرمربی و سکاندار هدایت پاسی‌ها را در 11 هفته باقی مانده لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران (جام آزادگان) در اختیار بگیرید.

طیری 40 ساله که در سوابق کاری خود قهرمانی جام حذفی و لیگ برتر در کنار امیر قلعه نویی در تیم استقلال تهران، صعود تیم دسته دومی استقلال جنوب به لیگ دسته اول، سرمربی‌گری تیم فوتبال شیرین فراز کرمانشاه و همچنین در سال جاری قهرمانی مسابقات جهانی دانشجویان که در کشور صربستان برگزار شد را در کارنامه خود دارد و با تجربه زیادی پا به تیم زادگاه پدری خود گذاشته تا به گفته خودش عرق همدانی بودنش را برای موفقیت این تیم باسابقه به کار بگیرید و با همراهی کادر قبلی در هفته‌های باقی مانده این رقابت‌های بهترین نتایج را کسب کند.

آسیب‌دیدگی جدی محسن ربیع خواه و خانه‌نشینی بازیکنان تاثیرگذار تیم فوتبال پاس همدان تا پایان فصل امسال از اتفاقات جالب توجه این باشگاه بود که طیری باید با استفاده از داشته‌های موجود تیمش و تلفیقی از با تجربه‌های میدان دیده و جوانان جویای نام و بومی همدانی در ادامه راه برای مدعی شدن و ماندن در کورس قهرمانی و صعود به لیگ برتر کار بسیار سختی را پیش رو داشته باشد.

پاسی‌ها برای کسب نتیجه بهتر عصر دوشنبه بعد از نخستین تمرین در حضور سرمربی جدید راهی تهران شدند تا با اسکان در کمپ تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری کشور در ورزشگاه آزادی روز سه شنبه با اتوبوس اختصاصی خود راهی شهر ساری و هتل نوید این شهر شوند و خود را برای بازی با یکی از نمایندگان مازندارن و شاگردان نادر دست‌نشان از مربیان کارکشته فوتبال کشور و لیگ دسته یک صف‌آرایی کنند.

سبزپوشان همدانی روز چهارشنبه 27 دی ماه به طور هم‌زمان با شش مسابقه دیگر این گروه در ورزشگاه شهدای شهرساری برابر میزبان خود سایپای شمال به میدان می ‌روند که سه امتیاز این بازی برای شاگردان امید طیری در نخستین گام در کسوت سرمربی‌گری تیم پاس همدان بسیار حیاتی خواهد بود.

در دیگر دیدارهای این گروه که نتایج آن برای پاسی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است تیم‌های اول تا چهارم جدول رده‌بندی شامل استقلال خوزستان، شهرداری یاسوج، راهیان کرمانشاه و شهرداری تبریز به ترتیب با تیم‌های مس رفسنجان، برق شیراز، حفاری اهواز و فولاد یزد مسابقه می‌دهند.

نماینده فوتبال استان همدان تا پایان هفته پانزدهم با کسب 25 امتیاز که شامل 8 برد یک تساوی و 6 باخت است و با توجه به تفاضل بدتر نسبت به شهرداری تبریز در رده پنجم جدول رده‌بندی گروه دوم رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران (جام آزادگان) قرار دارد.

 

..........................

فرشید گل محمدی

.........................

انتهای پیام/2499/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول