اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

پیگیری امور زندانیان پس از آزادی الزامی است/ مشارکت 60 درصد زندانیان قروه‌ای در طرح قرآنی

خبرگزاری فارس: فرماندار قروه در بازدید از زندان این شهرستان بر استمرار فعالیت‌های فرهنگی و حرفه‌ای سازنده در این ندامتگاه تأکید کرد.

پیگیری امور زندانیان پس از آزادی الزامی است/ مشارکت 60 درصد زندانیان قروه‌ای در طرح قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده در این بازدید، ضمن تأکید بر تلاش همگانی برای رسیدن به اخلاق اسلامی و قرآنی، توسعه فعالیت‌های فرهنگی در سطح ندامتگاه‌ها با محوریت قرآن را یکی از راهکارهای اصلی کاهش جرم و بزه دانست.

وی عنوان کرد: باید از طریق شناسایی توانمندی‌ها، گرایش‌ها و ظرفیت‌های زندانیان به سمت هدفمندسازی فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها حرکت کرد.

شیخی‌زاده همچنین شناسایی گرایش‌های زندانیان را گام نخست و مهم در برنامه‌های فرهنگی تربیتی زندان‌ها خواند و گفت: به صرف نگهداری افراد محکوم در زندان‌ها نمی‌توان انتظار اصلاح و تغییر رفتار را داشت و باید برای این امر اقدامات مناسبی انجام شود.

فرماندار قروه با اشاره به این مطلب که اگر دوره محکومیت زندانی با قرآن و تعلیمات اسلامی پر شود اصلاح و تربیت به عنوان بهترین هدف از اهداف مجازات حاصل شده است.

شیخی‌زاده در ادامه بر لزوم بهسازی محیط زندان، حمایت از طرح‌های فنی و حرفه‌ای و پیگیری تأمین آب آشامیدنی از طریق لوله‌کشی به این ندامتگاه تأکید کرد و افزود: زندانیان پس از آزادی نیز نباید رها شوند بلکه باید با مشاوره و راهکارهای هدایت کننده، زمینه حضور مؤثر مددجویان در اجتماع فراهم شود.

رئیس اداره زندان قروه نیز در این بازدید انجام امور فرهنگی را زیربنای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در این ندامتگاه اعلام کرد و گفت: با برگزاری کلاس‌های آموزشی، اخلاق، احکام، مباحث دینی و اعتقادی، تلاوت قرآن کریم، آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، حفظ و تفسیر و برگزاری نمازهای جماعت و ترغیب مددجویان به اقامه نماز، درصدد آشنایی بیشتر مددجویان با اعتقادات دینی و مذهبی هستیم چراکه معتقدیم در بازسازی شخصیت و اصلاح و تربیت، منبعی غنی‌تر از احکام الهی و آموزش‌های دینی وجود ندارد.

امیر ارسلان‌بابویه با بیان اینکه در حال حاضر 60 درصد مددجویان این ندامتگاه در برنامه‌های قرآنی شرکت دارند، گفت: از آغاز اجرای طرح قرآن درمانی در زندان، 4 نفر موفق به حفظ چند جزء قرآن کریم شده‌اند.

وی در ادامه از آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان خبر داد و افزود: 30 درصد از زندانیان نیز مشغول آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی هستند.

رئیس اداره زندان قروه اضافه کرد: امسال 100 نفر از زندانیان موفق به دریافت گواهی فنی و حرفه‌ای شده‌اند.

به گفته بابویه، سرقت، مواد مخدر و جرایم مالی بیشترین عامل حبس افراد در ندامتگاه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در جشن گلریزان امسال 340 میلیون ریال کمک‌های مردمی در شهرستان قروه جمع‌آوری شد که در مقایسه با سال گذشته 130 درصد رشد داشت.

انتهای پیام/79009/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول