اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خبر داد

کاهش 12 لیتری سرانه مصرف آب در کشور

خبرگزاری فارس: معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: با اقدامات انجام شده در بخش مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب میزان سرانه مصرف آب از 205 لیتر در شبانه‌روز در سال 89 به 193 لیتر در سال‌جاری کاهش یافته است.

کاهش 12 لیتری سرانه مصرف آب در کشور

امیررضا تشیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بوشهر اظهار داشت: یک‌هزار و 81 شهر کشور از خدمات آبرسانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب بهره‌مند هستند که 99 درصد جمعیت شهری را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه 56 میلیون نفر جمعیت کشور تحت پوشش خدمات آبرسانی شرکت آبفا هستند، گفت: 37 درصد جمعیت شهری کشور از تاسیسات فاضلاب بهره‌مند هستند که 258 شهر را شامل می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور از فعالیت 106 تصفیه‌خانه آب در کشور خبر داد و افزود: از این تصفیه‌خانه‌ها سالانه بیش از دو هزار و 89 میلیون مترمکعب آب تولید و توزیع می‌شود.

تشیعی با اشاره به اینکه کیفیت آب در کشور بوسیله 700 واحد آزمایشگاهی کنترل می‌شود، تصریح کرد: بر اساس استاندارد سازمان بهداشت جهانی، کیفیت آب شرب در شهرها و روستاها مطابق با استانداردهای بین المللی قرار دارد.

وی بیان کرد: هم اینک 18 مدل تصفیه‌خانه آب با ظرفیت 349 میلیون مترمکعب و 76 تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت 617 میلیون مترمکعب در کشور در دست اجرا است.

معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب از کاهش مصرف سرانه آب در کشور خبر داد و اضافه کرد: با اقدامات انجام شده در بخش مدیریت مصرف و صرفه جویی آب میزان سرانه مصرف آب از 205 لیتر در شبانه‌روز در سال 89 به 193 لیتر کاهش یافته است.

تشیعی کاهش 12 لیتر مصرف سرانه آب در شبانه روز را یکی از موفقیت‌های شرکت آب و فاضلاب دانست و بیان کرد: شش درصد مصرف آب برای هر نفر کاهش یافته است که این نشان‌دهنده تاثیر هدفمند شدن یارانه‌ها و همراهی و مشارکت مردم در این مهم است.

وی با بیان اینکه ساخت مرکز دیسپاچینگ ملی آب و فاضلاب در دست پیگیری است، گفت: این مرکز که در پایش و کنترل آب در کلانشهرها به صورت مکانیزه نقش دارد خرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/66006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول