اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران:

آموزش کم‌هزینه‌ترین و پرثمرترین برنامه در مدیریت بحران است

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدریت بحران استان تهران گفت: در مدیریت بحران‌ها، همواره آموزش اثرگذارترین و کم‌هزینه‌ترین برنامه‌ها است.

آموزش کم‌هزینه‌ترین و پرثمرترین برنامه در مدیریت بحران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهارستان، سعید اصغری‌علایی ظهر امروز، در سومین جلسه مدیریت بحران شهرستان بهارستان اظهار داشت: برای پیشگیری و مقابله با بحران‌ها، همواره آموزش دادن افراد و استفاده اصولی از امکانات و تجهیزات اثرگذارترین و درعین حال کم‌هزینه‌ترین برنامه در مدیریت بحران‌ها است.

اصغری‌علایی افزود: برای مقابله با بحران، هماهنگی و همدلی بین دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی لازم و ضروری است و در مواقع بروز بحران، امدادرسانی باید خارج از پرداختن به مسائل حزبی و سیاسی و قومیتی و... صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: یکی از ضعف‌های اصلی که، در کشور ما در مواقع بروز زلزله و بحران، باعث افزایش تلفات جانی می‌شود، عدم آگاهی مردم از چگونگی عمل کردن در برابر زلزله و بحران است.

این مسئول گفت: در شهرستان بهارستان با وجود اینکه مردم ولایتمدار و متدین و از اقشار زحمتکش و مستضعف جامعه در آن سکونت دارند، ولی متاسفانه  نحوه ساخت و ساز بناهای جدید و نوساز، معابر و زیرساخت‌های شهری بسیار خطرناک‌تر از بافت‌های فرسوده در سایر نقاط کشور است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران تصریح کرد: با تراکم جمعیتی که در شهرستان بهارستان وجود دارد، ما هر روز شاهد بروز بحرانی هستیم و امیدواریم که بتوانیم با ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان، مانع از گسترش خسارات و تلفات در بحران‌ها شویم.

وی بیان داشت: به منظور تجهیز سازمان آتش‌نشانی و ایجاد آرامستان مناسب در سطح این شهرستان از نخستین اعتبارات تخصیصی به مدیریت بحران استان تهران، اعتبارات قابل توجهی را به شهرستان بهارستان تخصیص بدهیم.

*مدیریت بحران بدون امکانات و تجهیزات

یونس نوبخت فرماندار شهرستان بهارستان در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت این شهرستان، اظهار داشت: شهرستان بهارستان با جمعیت بالای 600 هزار نفر به عنوان متراکم‌ترین شهرستان استان تهران می‌باشد که در یک وسعت 75 کیلومتر مربعی قرار گرفته است.

نوبخت افزود: متاسفانه به علت عدم نظارت کامل مهندسین ناظر سازمان نظام مهندسی، بر نحوه ساخت و سازهای مجاز در سطح این شهرستان، اکثر بناهای احداثی آسیب‌پذیر بوده و از استحکام و مقاومت لازم در برابر زلزله برخوردار نیستند.

وی تاکید کرد: علیرغم ایجاد و احداث پنج سالن مدیریت بحران در سطح شهرستان بهارستان، هنوز هیچ گونه امکانات و تجهیزات مورد نیاز در بحران‌ها و حوادث وجود ندارد و جمعیت هلال‌احمر این شهرستان نیز از امکانات اولیه امدادی و نجات بی‌بهره می‌باشد.

فرماندار بهارستان تاکید کرد: به دلیل استفاده بی‌رویه و غیراصولی از آب سفره‌های زیرزمینی طی سالیان گذشته، امکان نشست زمین در اغلب نقاط این شهرستان به دور از انتظار نیست.

وی افزود: وجود ساختمان‌های غیر ایمن، معابر و گذرهای باریک و غیراصولی، وجود شبکه‌های برق فشار قوی و همچنین شبکه‌های زیرزمینی آب و گاز، احداث ساختمان‌های مسکونی در بستر و حاشیه رودخانه‌های موجود و عدم وجود زیرساخت‌های اساسی شهری از جمله مهم‌ترین مسائل و مشکلات این شهرستان می‌باشد که در موانع بحرانی مانع از امدادرسانی سریع و به موقع می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در مواقع بروز حوادث و بحران‌ها همه دستگاه‌ها و نهادها، وظیفه دارند تا با همه امکانات و تجهیزات خود، پای کار باشند و حتی از امکانات و تجهیزات موجود در شهرستان بهارستان و شهرهای اطراف استفاده کنند.

انتهای پیام/2302/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول