اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دیوان عدالت اداری:

التزام به قانون در کهگیلویه و بویراحمد بیشتر شود

خبرگزاری فارس: رئیس دیوان عدالت اداری از لزوم التزام بیشتر به قانون در کهگیلویه و بویراحمد سخن به میان آورد.

التزام به قانون در کهگیلویه و بویراحمد بیشتر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور، استاندار این استان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نهادها برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری به سخنان امام صادق (ع)‌ پیرامون حقوق مردم اشاره کرد و  گفت: آن حضرت فرموده‌اند‌ سه چیز است که تمامی مردم در هر مقام و هر مکانی به آن نیازمند بوده که امنیت، عدالت و رفاه و ارزانی مهم‌ترین نیاز بشر محسوب می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری این سه اصل را مهم تلقی کرد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادها باید به کار خود واقف بوده و رفاه مردم را در تمام مراحل در نظر گیرند.

این مسئول خاطرنشان کرد: جامعه نیازمند سه اصل مهم امنیت، عدالت و رفاه و آسایش بوده که به مسئولان دستگاه‌های اجرایی محول شده و باید مطابق قانون با افراد خطاکار از این اصول برخورد لازم اعمال شده تا از میزان مشکلات در سطح جامعه کاسته شود.

وی به سخنان اخیر مقام معظم رهبری پیرامون وظایف رئیس جمهوری آینده کشور اشاره کرد و گفت: معظم‌له فرموده‌اند مدیریت اجرایی کشور امری بسیار حساس بوده و کسانی که به میدان می‌آیند باید توانایی انجام اداره امور کشور و رعایت انصاف و عدالت در جامعه را داشته باشد.

منتظری استانداران را نمایندگان دولت عنوان کرد و گفت: کار مسئول ارشد هر استان به مراتب سختی‌های خاص خود را دارد و این مسئولان باید خود را ارزیابی کنند که آیا توانایی حفظ وضعیت و ساماندهی در جامعه خود را دارند زیرا کسانی که توانایی انجام امور را نداشته باشند در پیشگاه خداوند مسئول هستند.

رئیس دیوان عدالت اداری بیان داشت: اگر کسی مسئولیت اداره اموری را به عهده گرفت وظیفه دارد آنگونه که ضوابط و مقررات به عنوان قانون تعریف شده است در راستای این اصل وظیفه خود را به نحوه احسن انجام دهد.

این مسئول اداره جامعه را براساس ضابطه و قانون بیان کرد و گفت: اگر قانون در جامعه ملاک عمل باشد امنیت و عدالت و رفاه نسبی مردم در سطح جامعه فراهم می‌شود از این رو با قانون اجرای عدالت در جامعه اجرایی می‌شود.

منتظری با بیان اینکه تبلور اجرای قانون کجا باید باشد، اذعان کرد: تبلور در ادارات و عمل مسئولان در جامعه باشد و همه مسئولان لازم است بدون استثنا قانون را محور کار خود قرار دهند چرا که هر چه از مسیر قانون فاصله بگیریم از مسیر عدالت نیز دورتر می‌شویم.

التزام به قانون در کهگیلویه و بویراحمد بیشتر شود

رئیس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: فرهنگ التزام به قانون باید در جامعه نهادینه شود آن‌چه که توده و آحاد مردم را از نظام بدبین می‌کند عدم رعایت قانون و عدالت بوده و از بزرگترین آسیب‌هایی که دوایر دولتی و مجموعه دستگاه‌های اجرایی را دچار مشکل کرده ضعف التزام به قانون است.

وی با تأکید به مدیران دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد: اگر تاکنون التزام به قانون در ادارات و نهادها دچار خدشه و مشکلی بوده از امروز ملتزم به اصل قانون شویم تا از میزان شکایات در این خصوص کاسته شود.

منتظری ابراز داشت: انتظار می‌رود در ادارات کهگیلویه و بویراحمد التزام به رعایت قوانین و مقررات بیشتر باشد که آمار موجود در این استان نشان از رعایت نسبی بوده که مدیران ملزم به رعایت قانون هستند.

انتهای پیام/82011/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول