اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی:

روزمرگی در زمینه‌های فرهنگی باید متوقف ‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی گفت: باید از روزمرگی در سیستم‌های فرهنگی کشور پیشگیری شود تا بتوانیم به جنگ نرم دشمن غلبه کنیم.

روزمرگی در زمینه‌های فرهنگی باید متوقف ‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اصغر حاجی نقی عصر امروز در گردهمایی کارشناسان مسئولان فرهنگی سطح استان که در سالن جلسات اداره کل کمیته امداد خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هجرت یک اصل در زندگی انسان‌ها است مانند هجرت پیامبر اکرم به مدینه که سبب رستگاری انسان‌ها را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نمونه‌ای از این هجرت‌ها که برای رسیدن به رستگاری و پیروزی کشور می‌توان نام برد، هشت سال دفاع مقدس است.

تن‌پروری برای عناصر فرهنگی درد مزمنی است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی با اشاره به مقوله جنگ نرم که در حال حاضر علیه کشور ما در حال اجرایی شدن است گفت: عمدتا فقر مادی به خاطر فقر فرهنگی است و این مقوله مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

حاجی‌نقی ادامه داد: هر کسی که قدرت نرم جامعه را دارد حاکم جامعه تلقی می‌شود و اینکه در داخل یا خارج از کشور باشد فرقی نمی‌کند زیرا که نبض فرهنگی را در دست دارد و می‌تواند جامعه را بچرخاند و با داشتن عنصر مهندسی فرهنگی دیگر نیاز به ستون پنجم ندارد.

وی با تاکید بر اینکه محدودیت فرهنگی مقوله‌ای است که وجود خارجی ندارد، اضافه کرد: ابزار فرهنگی امروز محدودیت نمی‌شناسد و دشمنان سعی دارند تا خیلی از ارزش‌ها و فرهنگ‌ها را با ابزارهای مختلف فرهنگی تضعیف و کمرنگ کنند و در واقع نوعی از خود بیگانگی با فرهنگ خودی را در کشور ایجاد کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: تن‌پروری،رخوت و سستی درد مزمنی است که متاسفانه بعضا در بین عناصر فرهنگی به چشم می‌خورد.

حاجی نقی با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه تاکید کرد: اگر فرهنگ با رویکردهای ارزشی و به درستی در جایگاه اصلی خودش نمود پیدا کند همه انسانها را در جای خودشان قرار داده و انسانها متزلزل نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دنیا در حالتی است که برای کشور ایران نقشه‌های جنگ نرم را طراحی کند باید از روزمرگی‌های ادراری در نهادهای فرهنگی جلوگیری کرد خاطر نشان کرد: کارکنان حوزه فرهنگی باید بهتر و بیش از گذشته اقداماتی را در این بخش ارائه دهند چرا که نیاز به تلاشهای همه جانبه برای ادای تکلیف و پیشبرد اهداف و آرمان‌های مقدس انقلاب به خوبی احساس می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه اهمیت اولویت‌بندی در مورد ضرورت‌های فرهنگی را مدنظر داشته باشیم تصریح کرد: ماهواره‌ها، مثلث ضرب و زور و دیگر عوامل از این قبیل را باید در نظر داشت زیرا از این عناصر نمی‌توان غفلت کرد.

حاجی‌نقی با یادآوری اینکه مهم‌ترین امانتی که در بین انسان‌ها وجود دارد قرآن و عترت پیامبر است تصریح کرد:امانتداری صفتی است که در وجود تمام انسان‌ها وجود دارد و تنها مربوط به کالاها نمی‌شود بلکه شامل تمام نعمت‌های الهی می‌شود.

انتهای پیام/70010/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول