اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علما:

اختلاف بین شیعه و سنی مطلقا جایز نیست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: اختلاف بین شیعه و سنی مطلقا جایز نیست و باید همه به قرآن عمل کنیم و محور وحدت ما رسول خدا و قرآن است.

اختلاف بین شیعه و سنی مطلقا جایز نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه، بیان داشت: 12 ماه ربیع‌الاول به روایت اهل سنت میلاد رسول خدا (ص) است که به روایت شیعی 17 ربیع‌الاول، میلاد رسول خدا(ص) است لذا امام راحل فرمودند بین 12 تا 17 وحدت جهان اسلام قرار گیرد و تمام افراد عالم و عاقل به این حرف توجه کردند.

علما با اشاره به اینکه اگر مسلمانان با هم متحد نشوند، اوضاعی که در فلسطین، لبنان، عراق، افغانستان و ... ادامه دارد، تداوم پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: باید وحدت اسلامی صورت بپذیرد.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: آمریکا از اختلاف بین مسلمانان سود می‌برد و ثروت کشورها و ملت‌های مسلمان را غارت می‌کند.

وی ساخته شدن گروهک‌هایی مانند القاعده و طالبان را زیر سر آمریکا دانست و افزود: این کارها به اسم اسلام انجام می‌شود و باید از بزرگان پرسید نتیجه اختلاف بین مسلمانان به سود کیست، لذا باید با هم متحد باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: ما در 99 درصد مسائل مشترکات داریم و اختلاف بین شیعه و سنی مطلقا جایز نیست و باید همه به قرآن عمل کنیم و محور وحدت ما رسول‌الله(ص)، قرآن و اهل بیت(ع) است.

علما گفت: هشت ربیع‌الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری و حضرت می‌فرماید، دو خصوصیت است که چیزی بالاتر از آن نیست که عبارت است از ایمان به خدا و نفع رساندن به دیگران.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه امروز، روز غزه نام‌گذاری شده خاطرنشان کرد: مردم غزه توانستند در مقابل کفر بایستند و این نشان می‌دهد که می‌توانیم در مقابل کفر بایستیم و از صدر اسلام تاکنون با دست خالی در مقابل کفر ایستاده‌ایم.

علما گفت: روز 9 ربیع‌الاول سالروز امامت امام زمان(عج) است و در چهارم بهمن ماه اشغال نظامی فرودگاه مهرآباد به دستور بختیار برای جلوگیری از ورود هواپیمای امام است که با حضور مردم فرودگاه باز شد.

گفتنی است، نمازگزاران کرمانشاهی هم‌صدا با سایر مردم ایران به مناسبت روز غزه شعار «مرگ بر اسرائیل» را سر دادند.

انتهای پیام/2700/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول