اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

ترویج فرهنگ ازدواج آسان ضروری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه امری ضروری است.

ترویج فرهنگ ازدواج آسان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با اشاره به گناهان کبیره اظهار داشت: عیب‌جویی از گناهان کبیره است که ایجاد دشمنی می‌کند و انسان با عیب‌جویی دیگران از شاهراه ایمان منحرف می‌شود.

وی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام حسن‌عسکری (ع) افزود: توجه به زندگی ائمه‌اطهار (ع) و الگوبرداری از زندگی آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه برازجان در ادامه با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت‌مهدی (عج) خاطرنشان کرد: امام‌مهدی (عج) در واقع قطب عالم، امکان و حجت خداوند در زمین است.

مصلح به سالروز ازدواج پیامبر اسلام (ص) با حضرت خدیجه‌ کبری (س) اشاره کرد و گفت: در اسلام بنایی محبوب‌تر از ازدواج نیست و والدین باید نسبت به ازدواج فرزندان خود و تسهیل شرایط ازدواج اهتمام ورزند و باید در گسترش فرهنگ ازدواج آسان تلاش و فعالیت بیشتری کنیم.

وی به هفته وحدت اشاره کرد و یادآور شد: از 12 تا 17 ربیع‌الاول به نام هفته وحدت نام‌گذاری شده و اسلام و قرآن بر لزوم وحدت مسلمین تأکید زیادی داشته است.

امام جمعه برازجان افزود: فلسفه حج وحدت است و در سفر حج شاهد اجتماع و وحدت مسلمانان هستیم و باید نسبت به تقویت وحدت بین مسلمانان اهتمام ورزیم.

مصلح با بیان این‌که از سیاست‌های استعمارگران ایجاد اختلاف بین مسلمانان است، اظهار داشت: دشمن برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان تلاش زیادی می‌کند و امروز در عراق و سوریه به دنبال ایجاد اختلاف است که مسلمانان باید وحدت داشته باشند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در هفته گذشته اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، وعده‌های الهی قطعی است و تشکیل حکومت اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی ایران مصداق عینی تحقق وعده الهی است.

مصلح گفت: امروز استکبار جهانی با تمام توان برای تضعیف نظام اسلامی تلاش می‌کند و با تهدید و تحریم به دنبال شکست نظام است که با تلاش مردم و مسئولان شاهد شکست دشمنان هستیم.

وی به دیدار مرجع بزرگ تقلید آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی با مردم دشتستان اشاره کرد و با تقدیر از استقبال بی‌نظیر مردم افزود: این استقبال نشان‌دهنده پیوند مردم با مرجعیت دینی است.

مصلح همچنین از هیئت‌های مذهبی دشتستان در برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر تجلیل کرد.

انتهای‌پیام/2451/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول