اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر انجمن‌های هنری و ادبی بسیج هنرمندان کشور:

پژوهشگاه هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر انجمن‌های هنری و ادبی بسیج هنرمندان کشور گفت: برای حمایت از تئاتر در آیندهای نزدیک، پژوهشگاه و دانشکده هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس احداث می‏شود.

پژوهشگاه هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از ستاد جشنواره سراسری تئاتر بسیج در شاهرود، سیداسماعیل اشرفی‏نیا در حاشیه بخش کودک و عروسکی دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج افزود: مجوز پژوهشگاه هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با دستور موکد رئیس جمهور صادر شده، هیئت علمی آن در حال شکل‏گیری بوده و برخی از وسایل سخت‏افزاری آن در تهران مشخص شده است؛ اما زمان گشایش آن مشخص نیست.

وی تصریح کرد: نمی‌خواهیم در یک محیط و گروه استیجاری کار انجام دهیم، باید از اول استخوان‏دار و محکم عمل کنیم تا هر روز نیازی به جابه‏جایی نداشته باشیم.

مدیر انجمن‌های هنری و ادبی بسیج هنرمندان کشور ادامه داد: امسال تربیت کارگردان و نمایشنامه‏نویس داشتیم که به صورت آزمون سراسری برگزار شد؛ 3 هزار نفر در این آزمون شرکت کرده و هم‏اکنون دو ترم گذرانده‏اند و امیدواریم در آخر به یک جمع متعهد دینی برسیم.

اشرفی‏نیا تاکید کرد: مردم به زودی خبرهای خوشی در رابطه با پژوهشکده انقلاب اسلامی خواهند شنید.

مدیر انجمن‌های هنری و ادبی بسیج هنرمندان کشور گفت: چند کار در بسیج هنرمندان در حال پیگیری بوده که مهم‏ترین آن، برگزاری جشنواره‏های دوسالانه تئاتر است که توانسته افراد مفیدی را به جامعه تئاتر عرضه کند.

وی یادآور شد: این افراد سرمایه‏های ملی ما هستند؛ از این رو، باید از کارهای آنها حمایت مادی و معنوی شود و ما هم به همین منظور رایزنی‏هایی با سازمان‏ها و ادارات به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته‏ایم.

اشرفی‏نیا افزود: باید به داشته‏های خود اعتقاد داشته باشیم؛ متاسفانه در خیلی از مراکز  دانشگاهی وقتی می‏خواهند تعریفی از هنر داشته باشند یا کسی که می‏خواهد خودش را هنرمند نشان دهد، کتاب‏های غربی به دستش می‏گیرد یا به هر نحوی خودش را به شکل آنها درمی‏آورد.

مدیر انجمن‌های هنری و ادبی بسیج هنرمندان کشور افزود: اولین نت موسیقی را خواجه نصیرالدین طوسی نوشته است که فقیه و مجتهد زمان خود بود، ولی امروز وقتی با یک دانشجوی موسیقی برخورد می‏کنید، این را نمی‏داند و از سوی دیگر جدیدترین آهنگ نوازنده غربی را حفظ است.

انتهای پیام/2249/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول