اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بانه:

توسعه فرهنگی در سایه حمایت از کتابخانه‌های عمومی فراهم می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بانه حمایت از کتابخانه‌های عمومی را ضروری ارزیابی کرد و گفت: حمایت از این نهاد فرهنگی که در راستای ارتقای آگاهی و بصیرت تلاش می‌کند موجب توسعه جامعه می‌شود.

توسعه فرهنگی در سایه حمایت از کتابخانه‌های عمومی فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کریم منصوری در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه اظهار کرد: نهادهای فرهنگی وظیفه سنگینی بر عهده دارند و مردم و مسئولان باید از آنها حمایت کنند.

وی با مهم برشمردن لزوم نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در راستای توسعه جوامع تصریح کرد: مطالعه، علم‌آموزی و ارتقای سطح بصیرت عمومی می تواند موجبات سعادتمندی شهروندان را فراهم کند.

فرماندار بانه توجه به نیازهای مخاطبان را در جذب اقشار مختلف به کتابخانه‌های عمومی ضروری دانست و گفت: در صورتی که به علایق و سلایق عموم توجه شود می‌توان شاهد حضور چشمگیر مردم در کتابخانه‌ها بود.

منصوری با اشاره به حل مشکل نیرو در کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه تصریح کرد: سال گذشته کتابخانه‌های عمومی شهرستان با کمبود نیرو مواجه بود اما خوشبختانه این مشکل با جذب نیروهای جدید تا حدودی مرتفع شده است.

وی با ابراز رضایت از عملکرد شهرداری بانه در واریز نیم‌درصد درآمدهای خود به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان، گفت: حمایت مالی از کتابخانه‌ها می‌تواند به اجرای برنامه‌های فرهنگی این نهاد کمک شایانی بکند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه در پایان عنوان کرد: شایسته است سایر شهرداری‌ها در شهرستان نیز نسبت به پرداخت نیم درصد درآمدهای خود به کتابخانه‌های عمومی اهتمام لازم را داشته باشند. 

سرپرست دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بـانه نیز در این جلسه گفت: شهرستان بانه با جمعیتی بالغ بر یکصد و 20 هزار نفر، دارای پنج کتابخانه عمومی نهادی و سه کتابخانه عمومی مشارکتی است.

صفر حسین زاده با بیان اینکه تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی نهادی این شهرستان 5 هزار و 600 عضو است، افزود: در کتابخانه‌های عمومی بانه بالغ بر 53 هزار و 480 عنوان کتاب در 64 هزار و 553 جلد نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/79002/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول