اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد

توسعه ابزارهای فرهنگی متناسب با تهاجم نرم دشمنان/ مسیر پیشرفت شیعیان باز است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: ابزارهای فرهنگی و هنری مسلمانان باید نسبت به تهاجم نرم دشمنان توسعه و پشرفت داشته باشد.

توسعه ابزارهای فرهنگی متناسب با تهاجم نرم دشمنان/ مسیر پیشرفت شیعیان باز است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با دبیر و جمعی از اعضای کمیته حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری وزارت ارشاد اظهار کرد: بر اساس روایتی از امام معصوم(ع) این دنیا محلی برای مسابقه انسان‌هاست و هر کس خواهان موفقیت و رسیدن به سعادت است باید تلاش و کوشش کند.

وی افزود: دشمنان اسلام و ایران به دنبال اهداف خود بوده و در این مسیر متناسب با شرایط روز ابزارهایی را علیه مسلمانان به کار می‌گیرند.

دشمنان ابزارهای فرهنگی را در راستای اهداف خود به وجود می‌آورند

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمنان دین همیشه منافع خود را در نظر می‌گیرند خاطرنشان کرد: نیت شوم آن‌ها سبب می‌شود ابزارهای فرهنگی و هنری را نیز در راستای اهداف خود ساخته و در همان راه استفاده کنند.

وی ادامه داد: دفاع همه‌جانبه در برابر دشمنان وظیفه همه مسلمانان است و در این راستا باید متناسب با پیشرفت‌های آن‌ها به گسترش و توسعه ابزارهای دفاعی خود مشغول باشیم.

آیت‌الله علوی گرگانی بیان داشت: در مرحله دوم یعنی اثبات حقانیت خود نیز باید تلاش و کوشش فراوانی داشته و سرمایه‌گذاری مادی و معنوی لازم را انجام دهیم زیرا این بخش از مرحله نخست دشوارتر است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم مقابله با جنگ نرم اعتقادی و فرهنگی دشمنان را نیازمند همکاری و همفکری همه خردمندان و دانشمندان دانست و گفت: متولی این امر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما نهادهای دیگر نیز باید همکاری لازم را با این وزارتخانه داشته باشند.

رفتار و گفتار مسلمانان باید نشانگر برتری اسلام باشد

وی افزود: خردمندان امروز و فردا شیوه مقابله فرهنگی ما با دشمنان را به قضاوت می‌نشینند؛ دین مبین اسلام نسبت به همه ادیان دارای برتری است و این مسئله باید در رفتار و گفتار مسلمانان به ویژه شیعیان جلوه‌گر شود.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه مسیر پیشرفت و موفقیت برای مسلمانان و شیعیان باز است گفت: خداوند ما را امر می‌کند که به دنبال احسن امور باشیم و این تاکید الهی باید مورد توجه فعالان مسلمان عرصه فرهنگ و هنر قرار گیرد زیرا خداوند در وعده خود یعنی به پیروزی رساندن اهل ایمان صادق است.

انتهای پیام/78004/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول