اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان خبر داد

فعالیت 17 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان گفت: 17 پایگاه امداد نجات جاده‌ای در طرح زمستانی امداد و نجات استان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 17 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در کردستان

آرش لهونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در طرح زمستانی امسال 9 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت فعالیت دارند که در این راستا 1 پایگاه ثابت واقع در کوه جنگلی آبیدر مستقر است و 8 پایگاه جاده‌ای هم به طور سیار مشغول خدمات‌رسانی هستند که به جز پایگاه کوهستانی آبیدر فعالیت سایر پایگاه‌ها شبانه روزی است.

وی با تشریح طرح زمستانی امداد و نجات که از 25 آذرماه سال جاری اجرایی شده است تصریح کرد: این طرح با همکاری هلال‌احمر، پلیس‌راه، راهداری و اورژانس با به خدمت گرفتن امکاناتی شامل 50 خودرو آمبولانس، خودروی یدک دار و خودروهای پشتیبان سواری اجرایی شده ‌است.

لهونی خاطر نشان کرد: استان کردستان در مجموع 5 دستگاه خودروی امداد نجات دارد و در سفر اخیر دبیر کل جمعیت هلال احمر به استان کردستان قول اختصاص یک بالگرد به جمعیت هلال احمر کردستان نیز داده شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر استان با اشاره به بارندگی‌های اخیر کردستان خاطر نشان کرد: هلال‌احمر در این مدت تمام توان خود را برای امداد رسانی به کار گرفت و با لحاظ این امر که بیشترین محورهای مواصلاتی استان مسدود شده‌بود تلاش نیروهای امدادی سبب شد مشکلات مردم به حداقل برسد.

وی ادامه داد: در جریان این کار بیش از 50 تیم امدادی با بیش از 300 نفر نیرو وارد عمل شدند که حاصل این کار امدادرسانی به بیش از  3 هزار و 500 تن از هموطنان بود که از این تعداد بیش از 2 هزار و 500 نفر به صورت اضطراری اسکان یافته و 57 نفر مصدوم هم بعد از مداوای اولیه به مراکز درمانی منتقل شدند .

لهونی همچنین از نجات یک خانم باردار در روستای کوه‌رود شهرستان بانه خبر داد و گفت: با توجه به بارش شدید برف در این روستا و بسته شدن تمامی محورهای مواصلاتی تلاش 6 ساعته نیروهای امداد با استفاده از یک فروند بالگرد برای نجات این خانم باردار به علت عدم وجود شرایط فرود بی‌نتیجه ماند و در نهایت پس از چند ساعت تلاش، نیروهای امدادگر بانه به صورت زمینی موفق به نجات این خانم شدند.

انتهای پیام/79002/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول