اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دستگیری شکارچی پیرزن‌ها در آبیک

راز قتل پیرزن 81 ساله آبیکی کشف شد/خون مادر شهید به هدر نرفت

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب ‌آبیک از دستگیری قاتل پیرزن 81 ساله آبیکی که مادر یکی از شهدای این شهرستان بود، خبر داد.

راز قتل پیرزن 81 ساله آبیکی کشف شد/خون مادر شهید به هدر نرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، جواد یاوری امروز در نشست با خبرنگاران شهرستان آبیک در دفتر دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان اظهار داشت: در 15 اردیبهشت امسال اعلام شد که جسد یک پیرزن 81 ساله در حوالی روستای زیاران در داخل باغی کشف شده که بلافاصله بازپرس دادگستری شهرستان آبیک به همراه نیروهای پزشکی قانونی و نیروی انتظامی در محل مذکور حاضر شدند.

وی افزود: طی گزارش اولیه، پزشکی قانونی اعلام کرد که پیرزن 81 ساله 12 ساعت قبل بر اثر خفگی از دنیا رفته است.

این مسئول در خصوص جزئیات قتل پیرزن 81 ساله این گونه توضیح داد: شب قبل از مرگ که شب جمعه بود، پیرزن 81 ساله پس از اتمام دعای کمیل در یکی از مساجد شهر آبیک هنگام بازگشت به منزلش ناپدید شد و روز بعد در یک باغ واقع در روستای زیاران جسدش کشف می‌شود که طبق نظر پزشکی قانونی بر اساس فشار بر شریان حیاتی گردن مقتول به قتل رسیده ‌و این در حالی بود که طلاجات و اموال وی نیز سرقت شده بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک اضافه کرد: با توجه به اینکه پرونده قتل مذکور از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار بود و کم‌ترین سرنخ در صحنه جرم و مسیر آدم‌ربایی پیدا نشد روز به روز بر پیچیدگی‌های پرونده افزوده می‌شد ولی افراد زیادی مورد تحقیق قرار گرفتند تا اینکه هفته گذشته فردی که از طریق زورگویی سرقت کرده بود دستگیر شد و به عنوان مظنون مورد بازجویی قرار گرفت ولی اعترافی نکرد.

یاوری تصریح کرد: در ادامه تحقیقات از بانوانی که با مقتول در ارتباط بودند پرس و جو صورت گرفت و تحقیقاتی به دست آمد مبنی بر اینکه مقتول شب جمعه توسط وسیله نقلیه به منزل جا به جا شده بود و همچنین یکی از مظنونین اعتراف کرد که پیرزن در داخل خودرویی که خانم و آقایی حضور داشته‌اند، سوار شده است.

وی افزود: ظاهرا مقتول به یک زن به نام (ن- ک) که مورد اعتمادش بود اعتماد کرده و بر خودرویی سوار شده بود که این زن با متهم ردیف اول به نام (الف- ک) در ارتباط بود که دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت و بامداد پنج شنبه 27 دی ماه لب به اعتراف گشود و گفت که با متهم ردیف اول داخل یک دستگاه خودروی پژو منتظر خروج پیرزن از مسجد بودند تا به بهانه رساندن به منزل با قفل کردن درهای خودرو و با خفه کردن و سرقت طلا و اموال مقتول به حادثه شوم قتل دست زده‌اند.

این مسئول بیان داشت: زن همدست متهم ردیف اول نحوه قتل را صحنه‌سازی و بازگویی کرد که سبب شد متهم ردیف اول دستگیر شود و تحقیقات از وی ادامه دارد که به مرور زمان ابعاد تازه‌تری از پرونده کشف خواهد شد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک اذعان داشت: به لطف الهی با توجه به پیچیده بودن و وجود کمترین دلایل، با تلاش‌های شبانه‌ روزی پرسنل نیروی انتظامی و پلیس آگاهی خون بی‌گناه مادر شهید به هدر نرفت.

یاوری در خصوص انگیزه قاتل از قتل پیرزن 81 ساله گفت: قاتل به دلیل بدهی مالی بر اثر تصادف محکوم به دیه شده بود و از طریق سرقت‌های متعدد درصدد کسب پول بوده است و سوژه‌هایش را از پیرزن‌های بی‌دفاع انتخاب می‌کرده است.

وی خاطر نشان کرد: قاتل از دوستان خانوادگی و آشنایان مقتول 81 ساله آبیکی بوده است.

یاوری تاکید کرد: شهروندان از همراه داشتن اموال قیمتی و غیر ضرور خودداری کنند تا زمینه برای وسوسه افراد بیمار ایجاد نشود.

وی به شهروندان توصیه کرد از سوار شدن بر خودروهای شخصی حتی با وجود زن و بچه خودداری کنند و از تاکسی‌های درون شهری و آژانس استفاده کنند.

انتهای پیام/77006/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول