اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر قاطعانه باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بجنورد بر مبارزه قاطعانه با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ تاکید کرد.

مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر قاطعانه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد،حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در همایش علمای شیعه و سنی در تالار حافظ شهرداری اظهار کرد: امروز مواد مخدر به عنوان بلای خانمان برانداز نسل جوان را تهدید می‌کند.

وی افزود:برای پیشگیری از آسیب جدی باید با ارائه آموزش‌ها و فرهنگ سازی در این زمینه اقدامات پیشگیرانه انجام داد.

امام جمعه بجنورد از اعتیاد به عنوان بزرگ‌ترین معضل اجتماعی یاد کرد و گفت:با توجه به تأثیرگذاری روحانیون و ائمه جماعات بر مردم، نقش آنها در پیشگیری از گسترش مواد مخدر در کشور اجتناب ناپذیر است

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی یکی از مهم‌ترین راهکارهای کنترل و پیشگیری از گسترش مواد مخدر، ترویج معنویات برشمرد و گفت: لازم است تا آثار سوء مصرف مواد مخدر به جامعه خصوصاً به جوانان ارائه شود.

وی در عین حال ضمن ضروری خواندن آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد بر مقابله همه جانبه با مواد مخدر و قاچاقچیان تاکید کرد.

امام جمعه بجنورد همچنین با تبریک هفته وحدت گفت: همواره دشمنان از بدو پیروزی نظام جمهوری اسلامی با ترفندها، توطئه‌ها و ایجاد تفرقه و تشنج، قصد تضعیف نظام اسلامی را داشتند لیکن تمامی اهداف شوم دشمنان با شکست مواجه شد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل موفقیت مردم و پیروزی انقلاب اسلامی را وحدت و همدلی بود گفت:بی تردید امروز هم اگر موج بیداری اسلامی در جهان فراگیر شده و عزت و سربلندی مسلمانان را در پی داشته است ناشی از وحدت و همدلی مسلمانان در کشورهای مختلف است.

وی با اشاره به اینکه امروز هم دشمنان اسلام همچنان سعی دارند بین شیعیان و اهل‌سنت تفرقه و تشنج ایجاد کنند بر هوشیاری هر چه بیشتر مسلمانان در مقابل توطئه‌های دشمنان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام یعقوبی از دین اسلام،به عنوان دین مودت، دوستی و محبت یاد کرد و گفت: تفرقه هیچ جایگاهی در نظام اسلامی ندارد و اسلام دینی است که برای عقاید و مذهب دیگران نیز احترام و ارزش قائل است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی هم نقش روحانیون و علمای شیعه و سنی را برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه مهم خواند.

صفوةالله الله‌‌وردی محمدی گفت: برای پیشبرد طرح‌های پیشگیری از اعتیاد نیازمند مشارکت هر چه بیشتر روحانیون برای مقابله با این بلیه قرن هستیم.فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد:البته در کنار این فعالیت‌ها تمامی دستگاه‌ها باید با حساسیت ویژه‌ای در زمینه مبارزه با مواد مخدر اقدام کنند.

یکی از علمای اهل سنت خراسان شمالی هم با وحدت حاکم بر اهل سنت و شیعه در این استان را در کشور الگو خواند.

آخوند کمالی همچنین در خصوص فعالیت علمای اهل‌سنت برای پیشبرد طرح‌های پیشگیری از اعتیاد و ارائه آثار سو مصرف مواد اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/63002/صا30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول