اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای شرکت در دومین جشنواره «تمحیص»

خوشنویسان جنوب کشور فرا خوانده شدند

خبرگزاری فارس: مدیر اجرائی دومین جشنواره «تمحیص» گفت: حضور هنرمندان خوشنویس استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان و هرمزگان در این جشنواره آزاد است.

خوشنویسان جنوب کشور فرا خوانده شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان فارس، روح‌الله محرری با اشاره به دومین جشنواره منطقه‌ای خوشنویسی «تمحیص» اظهار داشت: این جشنواره به صورت دو مرحله‌ای، بازبینی و انتخاب اولیه از روی تصاویر ارسالی از طریق ارسال لوح فشرده با کیفیت مناسب و انتخاب نهایی از اصل اثر صورت می‌گیرد و موضوعات آثار ارائه شده در این جشنواره باید از آیات قرآن و یا ترجمه‌های مستقیم آن باشد.

وی ادامه داد: هر هنرمند باید نسبت به ارسال پستی آثار به نشانی شیراز، بلوار زند، جنب دارالکتب شهید مطهری، مجتمع شلمچه، کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز همراه با نام و نام خانوادگی، عنوان اثر، گرایش، ابعاد، تاریخ آفرینش، شیوه اجرا، شماره تماس و شهرستان اقدام کند.

محرری خاطرنشان کرد: نسخ، ثلث، نستعلیق و شکسته نستعلیق، از جمله گرایش‌های این جشنواره است و علاقمندان می‌توانند  لوح فشرده خود را تا 25 بهمن ماه جاری و اصل آثار خود را با حساب حاشیه  فقط در اندازه 70× 50 سانتی‌متر و بدون قاب حداکثر تا 30 این ماه به دبیرخانه مرکزی جشنواره تحویل دهند.

مدیر اجرائی دومین جشنواره منطقه‌ای خوشنویسی «تمحیص» با تاکید بر ویژگی‌ها و شرایط خرید آثار این دوره  تصریح کرد: تنها  آثاری که با شرایط جشنواره انطباق داشته باشد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و خریداری می‌شود و پرکاری آثار همراه با کیفیت مطلوب از جمله ویژگی‌ها است.

وی اضافه کرد: نمایشگاه و مراسم خرید آثار پذیرفته شده نیمه دوم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود و بیش از 30 اثر خوشنویسی قرآنی برتر پس از کارشناسی خریداری و به موزه قرآنی سپاه فجر استان فارس منتقل می‌شود.

محرری با اشاره به اینکه به تمام آثار رسیده به دبیرخانه گواهی شرکت در جشنواره تعلق می‌گیرد، بیان داشت: آثار هنری که برگزیده نشوند پس از برگزاری جشنواره به صاحبان اثر بازگردانده می‌شود.     

دبیر انجمن هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان استان فارس در ادامه گفت: این دوره از جشنواره توسط سازمان بسیج هنرمندان فارس، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه فجر فارس و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراکز بسیج هنرمندان استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان و کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز و همچنین حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2448/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول