اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تبلیغ حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد

برگزاری دوره تربیت مربی فن خطابه در حوزه‌های علمیه خواهران

خبرگزاری فارس: مدیر تبلیغ حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مرحله تکمیلی دوره تربیت مربی فن خطابه در حوزه‌های علمیه خواهران اجرا می‌شود.

برگزاری دوره تربیت مربی فن خطابه در حوزه‌های علمیه خواهران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام سیدمحمود صانعی با اشاره به اینکه مرحله مقدماتی دوره تربیت مربی فن خطابه به منظور ارتقاء سطح علمی مهارتی طلاب در زمینه تبلیغ و با هدف تأمین مربیان کارآمد در این عرصه برای تدریس و تمرین فن خطابه در مدارس علمیه خواهران در سال‌های 88، 89 و91 برگزار شد افزود: با توجه به اینکه مربیان مدارس علمیه دوره نظری فن خطابه را گذرانده‌اند لازم است برای تمرین و تکمیل آموخته‌های نظری خود در «بخش غیرحضوری مرحله تکمیلی» شرکت کنند تا بتوانند با کسب حد نصاب لازم در این بخش مجاز به شرکت در قسمت حضوری شوند.

وی با اشاره به اینکه مرحله تکمیلی دوره تربیت مربی فن خطابه در دو بخش غیرحضوری و حضوری برگزار می‌شود یادآور شد: در بخش غیرحضوری یک حلقه لوح فشرده روش سخنرانی در اختیار مربیان قرار می‌گیرد که آنان پس از فراگیری محتوای لوح فشرده یک سخنرانی انجام می‌دهند که پس از ضبط صوتی و تصویری، آن را در قالب لوح فشرده برای ارزیابی به معاونت فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ارسال می‌کنند.

مدیر تبلیغ حوزه‌های علمیه خواهران ملاک‌های مورد نظر در ارائه سخنرانی را شامل محتوا، چینش مطالب، ایجاد انگیزه بر اساس یکی از روش‌ها، سخنرانی در جمع مخاطبان (مدرسه، مجامع عمومی، دانشگاه و ...)، تعیین سطح علمی مخاطبان و رعایت مدت زمان سخنرانی بین 20 تا 35 دقیقه ذکر کرد.

وی گفت: سخنرانی‌های ارائه شده توسط کارشناسان مربوطه ارزیابی و مربیانی که 70 درصد امتیازات لازم در منبر را کسب کرده باشند به بخش حضوری مرحله تکمیلی دعوت خواهند شد.

حجت‌الاسلام صانعی یادآور شد: معرفی این مربیان به عنوان اساتید فن خطابه به معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، منوط به گذراندن مرحله تکمیلی و کسب امتیاز لازم در امتحانات تئوری و عملی است.

وی با اشاره به اینکه مرحله حضوری دوره تکمیلی تربیت مربی فن خطابه به صورت کارآموزی و کارگاهی برگزار می‌شود اضافه کرد: زمان و دستورالعمل این مرحله در آینده اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/2258/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول