اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

عزل سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش / تحویل ریاست به فردی فرهنگی

خبرگزاری فارس: در ادامه مسائل پیش آمده در آموزش و پرورش کیش که حتی منجر به تذکر نمایندگان هرمزگان به رئیس جمهور نیز شد، سرپرست این اداره که یک فرد بازنشسته نیروی انتظامی بود، عزل و امور به فردی فرهنگی سپرده شد.

عزل سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش / تحویل ریاست به فردی فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در پی جداسازی ناگهانی اداره آموزش و پرورش کیش از اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، توسط سازمان منطقه آزاد کیش که طبق ماده 112 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران گرفت، در روزها و هفته‌های اخیر همواره مباحث و مواردی در این راستا از طرف مسئولان و کارشناسان هر دو طرف ماجرا مطرح بوده است.

مسئولان آموزش و پرورش هرمزگان، معتقدند که با وجود ماده یاد شده‌، ساز و کارهای لازم برای این اجرای این ماده در حوزه آموزش و پرورش تعریف و طراحی نشده است و در همین راستا اعلام کرده‌اند که «تغییرات ناگهانی و عجولانه» ممکن است مشکلاتی در آموزش و پرورش کیش برای دانش‌آموزان و فرهنگیان پیش بیاورد.

از طرف دیگر مسئولان سازمان منطقه‌ آزاد کیش که بارها در سخنرانی‌های خود اعلام کرده‌اند که آموزش و پرورش در این جزیره هم‌پای سایر بخش‌ها توسعه نیافته و اولیای دانش‌آموزان از عملکرد این نهاد در جزیره ناراضی‌اند، اجرای ماده قانونی یاد شده و تصدی‌گری اداره آموزش و پرورش در کیش را حق قانونی خود می‌دانند.

در این ماجرا بخش اعظمی از مباحث نیز حول نحوه عزل رئیس سابق آموزش و پرورش کیش و تحویل سرپرستی این اداره به فرد بازنشسته در نیروی انتظامی، یک باره به اوج خود رسید.

آنگونه که مقامات آموزش و پرورش هرمزگان می‌گویند، بدون اطلاع قبلی از، «جلالی» رئیس سابق آموزش و پرورش کیش در حالی که در دفتر خود حضور داشته است، خواسته شده است که امور این اداره را به «بزمون» تحویل دهد، حتی در برخی از مصاحبه‌ها از کلمه «اجبار» و یا «زور» نیز برای ترک محل کار توسط مدیر سابق استفاده شده است.

در پی رخداد این مسائل، اعضای مجمع نمایندگان هرمزگان در نطقی که از تریبون جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد در تذکری به رئیس جمهور «اقدام مدیرعامل سازمان کیش را شتاب زده، غیرمنطقی و غیرمتعارف» خوانده و هشدار دادند.

در این نطق، از طرف آشوری، هاشمی، جراره، جباری و آرامی به عنوان اعضای مجمع نمایندگان هرمزگان به رئیس جمهور پیرامون اقدام شتابزده، غیرمنطقی و غیر متعارف مدیرعامل منطقه آزاد کیش در زمینه برکناری رئیس آموزش و پرورش و انتصاب فردی «بازنشسته از نیروی انتظامی و بی‌حرمتی به جامعه فرهیختگان» تذکر داده و خواستار هماهنگی بیشتر بخش‌های دولتی با یکدیگر در این قبیل اقدامات شدند.

همچنین این نمایندگان (در زمان قرائت این نطق) خواستار ایجاد شرایط لازم برای برگزاری مطلوب و منظم امتحانات دانش‌آموزان و رفع نگرانی‌ خانواده‌های ساکن در این جزیره شدند.

حال با گذشت چندین هفته و آرام شدن اوضاع طبق اخبار رسیده از کیش، گویا طی حکمی از سوی مدیرعامل این سازمان «بزمون» سرپرست اداره آموزش و پرورش (بازنشسته نیروی انتظامی) برکنار و «احسان حقی» به عنوان رئیس اداره آموزش و پرورش کیش منصوب شده است.

در حکم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خطاب به احسان حقی که متولد 1352 و دانش‌آموخته دانش‌سرای مقدماتی و سابقه کار اجرایی و آموزشی در تمامی مقاطع تحصیلی مدارس کیش را در کارنامه کاری خود دارد، آمده است: نظر به تعهد، شایستگی و تجارب ارزشمند جنابعالی و بنا به پیشنهاد معاون فرهنگی و اجتماعی، به استناد ماده 112 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران به موجب این حکم به عنوان رئیس آموزش و پرورش کیش منصوب می‌شوید.

علیرضا عامری در این حکم با اشاره به لزوم تحقق تعلیم و تربیت پویای اسلامی با بهره‌گیری از وصایای گرانقدر حضرت امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و در چهارچوب راهبردهای ریاست جمهوری اسلامی از احسان حقی خواسته است در مسیر پیشرفت و توسعه جایگاه عرصه خطیر آموزش و پرورش و ارتقای سطح کیفی و کمی آن، با رعایت شأن و منزلت معلمان و تلاش در جهت ارتقای سطح خدمات رفاهی کارکنان و تلاش در جهت نهادینه کردن روحیه تفکر و نوآوری و تحول بنیادین فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش منطقه آزاد کیش در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های مصوب وزارت آموزش و پرورش بکوشد.

حال که شرایطی جدیدی از طرف مسئولان منطقه آزاد رقم زده شد، باید منتظر ماند و دید که آیا حوزه آموزش و پرورش کیش که در آن حدود پنج هزار دانش‌آموز همراه با 400 نفر کادر آموزشی مشغول به تحصیل و تدریس هستند و آنگونه که گفته می‌شود از «سایر حوزه‌ها در کیش عقب است»، آیا می‌تواند در این جزیره توریستی تجاری، جایگاه واقعی خود را پیدا و توسعه یابد.

انتهای پیام/88001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول