اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس سازمان حج و زیارت کشور؛

جشن‌های هفته وحدت در هرمزگان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان گفت: دومین همایش «وحدت و بیداری اسلامی» به همراه دیگر برنامه‌های هفته وحدت با حضور رئیس سازمان حج و زیارت کشور در سراسر استان برگزار می‌شود.

جشن‌های هفته وحدت در هرمزگان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مریدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت اظهار داشت: بدون شک یکی از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و امام راحل، ایجاد وحدت در میان تمام مذاهب اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه طرح اندیشه وحدت جهان اسلام‏ یکى از مشغله‌‌هاى فکرى دیرینه و اساسى حضرت امام (ره) بود، افزود: امام خمینی در طول دوران فعالیت اجتماعى سیاسى خود چه قبل از پیروزى انقلاب اسلامى و چه بعد از آن لحظه‌‏اى از اندیشه وحدت غفلت نورزید.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با بیان اینکه امروز موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌‎های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی مدیون و مرهون وجود وحدت و برادری در میان مذاهب اسلامی در کشور است، ادامه داد: خوشبختانه اتحاد و وحدت مردم مسلمان استان هرمزگان با وجود حضور مذاهب مختلف اسلامی در این استان به گونه‌ای است که تجلیل و تکریم مسئولان کشوری و استان‌های همجوار را در پی داشته است.

وی با اشاره به ویژه‌ برنامه‌های دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت استان هرمزگان در هفته مبارک وحدت گفت: مراسم جشن «وحدت» چهارم بهمن‌ماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، ائمه جمعه اهل‌سنت بندرعباس، مسئولان و مدیران استانی و جمعی از روحانیون و مدرسین حوزه تشیع و اهل‌سنت، همراه با برنامه‌های مولودی‌خوانی، تلاوت قرآن‌کریم، سخنرانی و غیره در مسجد جامع اهل‌سنت بندرعباس واقع در بلوار ساحلی برگزار می‌شود. 

مریدی ادامه داد: همچنین همایش «وحدت و بیداری اسلامی» برای دومین سال پیاپی پنجم بهمن‌ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، مسئولان و مدیران استان و روحانیون اهل‌سنت سراسر استان هرمزگان در سالن اجتماعات شرکت برق منطقه‌ای بندرعباس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری دومین همایش «وحدت و بیداری اسلامی» در هرمزگان اضافه کرد: پس از تجربه و نتایج خوب برگزاری نخستین همایش وحدت و بیداری اسلامی طی سال گذشته، این همایش نیز با هدف تاکید بر ضرورت تحکیم هر چه بیشتر وحدت در میان مردم مسلمان هرمزگان و افزایش سطح بصیرت و آگاهی مذاهب اسلامی این استان در مواجه با تحرکات شیطنت‌آمیز و فتنه‌انگیز دشمنان اسلام در منطقه برگزار می‌شود.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با اشاره به تغییرات جدید و مثبتی که دومین همایش وحدت و بیداری اسلامی نسبت به نخستین دوره برگزاری آن داشته است، گفت: امسال برای نخستین بار دبیرخانه این همایش اقدام به دریافت مقالات علاقه‌مندان به مسئله وحدت و بیداری اسلامی با موضوعیت «پیامبر محور وحدت اسلامی» کرده است.

وی با بیان اینکه تعداد شش داور امر داوری مقالات دومین همایش «وحدت و بیداری اسلامی» را به عهده دارند، ادامه داد: در روز همایش از 12 مقاله برتر توسط دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با اهدای لوح، تقدیر و تمجید به عمل می‌آید. 

دبیر دومین همایش وحدت و بیداری اسلامی گفت: در این مراسم نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، استاندار هرمزگان و رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت حول محور هفته وحدت به سخنرانی خواهند پرداخت.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت در هفته وحدت تشریح کرد: مراسم جشن «وحدت» پنجم بهمن‌ماه با حضور سید احمد موسوی رئیس سازمان حج و زیارت کشور و امام جمعه اهل‌سنت شهرستان قشم به همراه برنامه‌های مولودی و سخنرانی در مسجد جامع اهل‌سنت شهر درگهان جزیره قشم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/88001/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول