اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس خبر داد

راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن 100 هزار مترمکعبی / احداث دو واحد گندله سازی‌ در غرب بندرعباس

خبرگزاری فارس: مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از راه‌اندازی یک مجتمع‌ آب‌شیرین‌کن 100 هزارمتر مکعبی و احداث دو واحد کارخانه گندله سازی در این منطقه خبر داد.

راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن 100 هزار مترمکعبی / احداث دو واحد گندله سازی‌ در غرب بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مسعود هندیان در نشست شورای حمایت از صنایع هرمزگان با اشاره به برخی از مشکلات موجود در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس اظهار داشت: در حال حاضر مسائل مرتبط با تامین ارز از جمله مباحث مهمی است که برای این منطقه مشکلاتی را در بر داشته است.

وی افزود: در حال حاضر ارز مناطق آزاد پرداخت نمی‌شود و حتی دیوان محاسبات نیز اجازه تامین ارز مورد نیاز توسط مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را از طریق صرافی‌ها نمی‌دهد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ادامه داد: این امر سبب شده است که علی‌رغم اعلام فراخوان چند باره پیرامون پروژه‌های مربوط به اسکله موجود در این منطقه اما پیمانکاران مدنظر در مناقصه شرکت نکنند.

وی بیان داشت: در همین راستا مجبور شدیم مناقصه‌ها را به صورت ریالی برگزار کنیم که این امر مشکلاتی را رقم زده است.

هندیان بیان داشت: در حال حاضر کارخانجات حاضر در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس علی‌رغم معافیت‌های ذکر شده در قانون،‌ مجبور به پرداخت پنج درصد ارزش افزوده خود هستند که این امر نیز باید اصلاح شود.

وی در ادامه اضافه کرد: بخشی از طرح‌های توسعه پست برق 423 کیلو ولت موجود در منطقه به دلیل وجود دو شرکت معارض متوقف شده است که در این امر نیز نیازمند پیگیری‌های استاندار هرمزگان است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس افزود: شرکت فولاد کاوه به زودی امور ایجاد یک مجتمع آب‌شیرین‌کن 100 هزار مترمکعبی را در این منطقه آغاز می‌کند.

وی بیان داشت: همچنین کلنگ احداث دو واحد گندله‌سازی نیز تا قبل از پایان سال در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به زمین زده می‌شود.

به گفته هندیان منطقه مذکور در حال حاضر در بخش تامین آب و حتی برق با مشکلی روبه‌رو نیست.

وی یادآور شد: تنها در روزهای سرد سال است که در منطقه خلیج فارس با مشکل کمبود برق روبه‌رو هستیم که این امر نیز می‌تواند با احداث پست‌های جدید و نیروگاه‌ها در منطقه برطرف شود.

منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس واقع در غرب شهر بندرعباس و مجاور با پالایشگاه بندرعباس و مجتمع اقتصادی بندری شهید رجایی، در حال حاضر به یکی از مناطق مهم برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعتی و واحدهای تولید فلزات تبدیل شده است.

دسترسی آسان به آب و همچنین برخورداری از اسکله انتقال و دریافت مواد معدنی و فلزی از جمله مزیت‌های این منطقه نسبت به مناطق مشابه در سایر نقاط کشور است.

در حال حاضر واحدهایی همانند هرمزآل، فولاد هرمزگان، ‌فولاد جنوب، فولاد کاوه و چندین واحد دیگر در این منطقه فعال شده‌اند.

انتهای پیام/88001/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول