اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان:

پرداخت نکردن حقوق کارگر بحران‌زا است

خبرگزاری فارس: معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه پرداخت نکردن حقوق کارگر بحران‌زاست، گفت: 71 شرکت در منطقه صنعتی غرب بندرعباس بین یک تا پنج ماه حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده‌اند.

پرداخت نکردن حقوق کارگر بحران‌زا است

محمدعلی سلیمی در حاشیه برگزاری نشست شورای حمایت از صنایع هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، با اشاره به لیست شرکت‌های دارای معوقه حقوق و مزایا به کارگران اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 71 شرکت حاضر و فعال در غرب بندرعباس وجود دارد که بین یک تا پنج ماه نسبت به پرداخت حقوق کارکنان و کارگران خود اقدام نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه 20 شرکت از این تعداد را شرکت‌های کوچک‌تر با حجم بدهی کمتر شامل می‌شود، اضافه کرد: در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی فلزی خلیج فارس در حال حاضر شرکت فولاد جنوب با چهار ماه پرداخت معوقه از جمله شرکت‌هایی است که حجم بالایی بدهی دارد که این امر می‌تواند در صورت تداوم برای این شرکت بحران‌زا باشد.

معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان ادامه داد: این شرکت گاها تهدید به اخراج کارگران و یا دست به کارهای دیگر زده است که بعضا برخی‌ها از این نوع اقدامات با عنوان سو مدیریت در این شرکت نیز یاد کرده‌اند.

سلیمی افزود: تجربه نشان داده است که افزایش معوقات به ویژه در ماه‌های پایانی سال با توجه به اضافه شدن عیدی و سنوات می‌تواند شرکت‌ها را تا آستانه ورشکستی و بروز مشکلاتی عدیده پیش ببرد.

وی ادامه داد: در نشست‌های برگزار شده که در پی درخواست‌های تشکیلات کارگری بوده است، بارها و بارها به مسئولان واحدهای دارای معوقه بالا هشدار داده شده است که هر گونه تبعات احتمالی حاصل از عدم پرداخت دستمزدها به مدت طولانی متوجه خود آنها خواهد بود.

این مسئول همچنین یادآور شد: عمده معوقات در غرب بندرعباس مربوط به شرکت‌های طرف پیمانکار با پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، راه و شهرسازی و پیمانکاران آب منطقه‌ای است.

معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در پایان تصریح کرد: روند پرداخت و یا عدم پرداخت دستمزدها و مزایا از طرف این اداره کل به صورت هفتگی رصد و کنترل می‌شود.

انتهای پیام/88001/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول