اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کازرون خبر داد

آغاز پرداخت تسهیلات توسعه کشاورزی در کازرون

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی کازرون از آغاز پرداخت تسهیلات توسعه کشاورزی در بخش‌های اصلاح و احیای باغات، صنایع کشاورزی و تولیدات دامی در شهرستان کازرون خبر داد.

آغاز پرداخت تسهیلات توسعه کشاورزی در کازرون

عبدالرسول گندمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار داشت: در راستای تحقق نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، این مدیریت برای پرداخت تسهیلات به بخش‌های کشاورزی، صنایع تبدیلی و تولیدات دامی بالغ بر 400 میلیارد ریال تشکیل پرونده داده است.

وی افزود: از میزان تشکیل پرونده برای تسهیلات توسعه کشاورزی در شهرستان کازرون 300 میلیارد ریال تاکنون مصوب شده و آماده پرداخت است که با عملیاتی شدن این پروژه‌ها برای 542 نفر اشتغال پایدار صورت می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون در ادامه به اجرای طرح بانک اطلاعات کشاورزی (کاداستر اراضی کشاورزی) در سطح این شهرستان اشاره کرد و گفت: این پروژه شش ماه است که توسط 10 شرکت بخش خصوصی با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی و مشارکت بهره‌برداران این بخش فعالیت می‌کند.

گندمی اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح اطلاعات دقیقی از واحدهای کشاورزی برای مدیریت الگوی کشت، ساماندهی بازار عرضه و تقاضا، رفع مشکلات حقوقی اراضی کشاورزی و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به دست آید.

وی از کشاورزان و بهره‌برداران این شهرستان خواست در اجرای طرح بانک اطلاعات مکانی کشاورزی، مشارکت جدی داشته باشند و با کارشناسان در تکمیل طرح همکاری کنند.

این مسئول در بخش دیگر سخنانش به کشاورزان متذکر شد که توصیه کارشناسان بخش خصوصی شامل کلنیک‌های گیاه‌پزشکی و شرکت‌های مشاوره‌ای مستقر در این شهرستان را جدی بگیرند و از نظرات و ارائه کارشناسی آن‌ها استفاده کنند.

گندمی اذعان داشت: با توجه به وضعیت مناسب بارندگی امسال در شهرستان کازرون جا دارد کشاورزان برای افزایش تولید از نظرات و مشاوره کارشناسان در کنترل علف‌های هرز و استفاده بهینه از کودهای شیمیایی نهایت استفاده را بکنند.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول