اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه خبر داد

افتتاح 6 پروژه کشاورزی کهگیلویه در دهه فجر

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه از افتتاح 6 پروژه کشاورزی و دامداری همزمان با آغاز دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

افتتاح 6 پروژه کشاورزی کهگیلویه در دهه فجر

محمد رازی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهدشت از افتتاح شش پروژه کشاورزی و دامداری همزمان با آغاز دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه این پروژه‌ها را شامل چهار طرح آبیاری بارانی و دو طرح مرغ گوشتی اعلام کرد.

وی هزینه پروژه‌های آبیاری بارانی را 874 میلیون ریال ذکر کرد افزود: این طرح‌ها آب بیش از 20 هکتار از زمین‌های این شهرستان را تأمین می‌کنند.

این مسئول ظرفیت طرح‌های مرغ گوشتی را 40 هزار قطعه اعلام کرد و گفت: این طرح‌ها زمینه اشتغال‌زایی 12 نفر را فراهم می‌کنند.

رازی‌پور با بیان اینکه در این طرح‌ها هفت میلیارد و 230 میلیون ریال هزینه شده است، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها تعداد مرغداری‌های شهرستان به 27 واحد افزایش می‌یابد.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به اهمیت توسعه این روش آبیاری در کاهش هزینه‌های تولید بهره‌برداران بخش زراعی و ایجاد امکان برای تحت پوشش قرار گرفتن اراضی بیشتر، آن را یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی توسعه بخش کشاورزی شهرستان کهگیلویه عنوان کرد و متذکر شد: تلاش سازمان با تعامل بیشتر با بهره‌برداران در روند تداوم توسعه و گسترش این روش آبیاری در تمامی مناطق کشاورزی باید تداوم داشته باشد.

وی ضمن تأکید بر اینکه باید سطح زندگی و درآمد جوامع روستایی ارتقاء یابد، خاطرنشان کرد: برای این منظور باید از سیستم مدرن و مکانیزه یا همان روش آبیاری تحت فشار استفاده کرد.

این مسئول کشاورزی در شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: دستیابی به اهداف برنامه پنجم توسعه در تأمین امنیت غذایی کشور، از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در توسعه بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

رازی‌پور بر لزوم توسعه طرح‌های آبیاری بارانی در منطقه تأکید کرد و خواستار جلوگیری از هدررفت آب تا حد امکان شد.

انتهای پیام/82002/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول