اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مجری طرح سد کوچری خبر داد

پیشرفت 93.5 درصدی طرح انتقال آب به قمرود / فروش اوراق مشارکت

خبرگزاری فارس: نماینده مجری طرح سد کوچری در گلپایگان گفت: طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قمرود 93.5 درصد پیشرفت داشته و از اول بهمن ماه فروش اوراق مشارکت در بانک‌ها آغاز شده است.

پیشرفت 93.5 درصدی طرح انتقال آب به قمرود / فروش اوراق مشارکت

سید حسین پایدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان به طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قمرود اشاره کرد و افزود: طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قمرود تاکنون 93درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و شامل 270 کیلومتر سامانه مختلف آب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح انتقال از سرشاخه‌های دز به قمرود شامل 56 کیلومتر تونل، یک سد و چهار سد انحرافی کوچک می‌شود، افزود: در شهریور ماه عملیات حفاری به اتمام رسید و امروز بالغ بر 250 متر پوشش بتن تونل باقی‌مانده که با اتمام آن در اسفندماه دستگاه TBM خارج می‌شود.

نماینده مجری طرح سد کوچری با اشاره به اینکه آب به شکل ثقلی از پشت سد گلپایگان و سد کوچری منتقل می‌شود، بیان کرد: در دو سال گذشته با بهره‌برداری از مرحله اول این طرح موفق شدیم آب اضطراری را برای شهر قم تأمین کنیم.

پایدار با ابراز امیدواری نسبت به بهبود کیفیت آب شهر قم در سال آینده از طریق جریان ثقلی آب از تونل قمرود، اظهار کرد: کیفیت آب شهر قم و سایر شهرهای هدف به نحو مطلوبی بالا می‌رود و از طریق طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قمرود آب خوانسار، گلپایگان، خمین، محلات، دلیجان، ساوه، قم و صد روستا تأمین می‌شود و مردم این شهرها تا پایان سال جاری ارتقای کیفیت آب را به خوبی متوجه می‌شوند.

وی افزود: سد کوچری 210 میلیون متر مکعب آب ذخیره می‌کند و تاکنون 57 درصد از طرح پیشرفت داشته است.

نماینده مجری طرح سد کوچری با اشاره به فروش 60 میلیارد تومان اوراق مشارکت در شعب منتخب بانک صادرات تاکید کرد: این اوراق به شکل بی نام قابل انتقال به غیر و چهار ساله عرضه می‌شود و این طرح 57 میلیارد تومان اعتبار مصوب داشت که 32 میلیارد تومان از آن تخصیص پیدا کرد و به طور کلی برای تکمیل طرح نیاز به 150 میلیارد تومان اعتبار است.

پایدار با اشاره به اینکه طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قمرود 93.5 درصد پیشرفت کلی داشته است، یادآور شد: در قسمت سرشاخه ها 99 درصد کار پیش رفته و در سد کوچری 57 درصد کارها جلو برده شده است و دغدغه ما در قمرود این است که سیلاب‌ها را منتقل کنیم و تزریقات تونل اصلی این طرح بعد از مرداد ماه انجام می‌گیرد.

وی علت عمده فروش اوراق مشارکت را یکی از راهکارهای تأمین نقدینگی برشمرد و بیان کرد: جهت تکمیل طرح‌های عمرانی فروش اوراق مشارکت از طریق بانک‌ها صورت می گیرد و چون این طرح‌ از طرح‌های مهر ماندگار است امیدواریم تا پایان دولت دهم این پروژه به پایان برسد.

انتهای پیام/63014/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول