اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم آغاز به کار نمایشگاه فناوری اطلاعات قم عنوان شد

ضرورت انتشار محتوای دینی با استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات

خبرگزاری فارس: در مراسم آغاز به کار نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات قم بر ضرورت انتشار محتوای دینی تولید شده با بهره گیری از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید شد.

ضرورت انتشار محتوای دینی با استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه فناوری اطلاعات وارتباطات استان قم با سخنرانی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ‌ای قم، رئیس بنیاد علوم وحیانی اسراء، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور‌، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری و معاون استاندار قم امروز در سالن بعثت فرهنگسرای جوان قم برگزار شد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان قم در این مراسم با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه فروش محصولات ممنوع است، ابراز داشت: حتی نمایشگاه را به گونه‌ای برگزار خواهیم کرد که سمبلی از ارائه تکنولوژی و فناوری باشد به این نحو که ورود به نمایشگاه با بلیط به آن امکان‌پذیر است مگر اینکه از طریق سایت اینترنتی نمایشگاه قبلا ثبت‌نام به عمل آمده باشد.

سیدمحمدعلی برقعی تصریح کرد: سعی ما این است که با نشان دادن توان علمی، تکنیکی و فناوری متخصصین استان، این توان را به کل کشور ارائه دهیم.

 

کاظم آیت اللهی

 

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز در این مراسم تاکید کرد: باید محتوای غنی فرهنگ ایرانی و اسلامی به ویژه فرهنگ تشیع را به رخ جهانیان بکشانیم و از عقب ماندگی که در این زمینه گریبانگیر ما است رهایی یابیم.

وی تنها راه رسیدن به توسعه پایدار را استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و خاطرنشان کرد: این فناوری می‌تواند چند وجهی باشد یعنی هم محور توسعه قرار گیرد و هم می‌تواند توانمندی در همه عرصه‌های کاری را تقویت کند.

آیت اللهی با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش توانمندساز برای فناوری‌های دیگر ایجاد می‌کند ابراز داشت: این فناوری با فناوری‌های دیگر قابل قیاس نیست زیرا این فناوری راهکار رسیدن به توسعه پایدار است.

 

حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی

 

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء نیز در ادامه این مراسم در سخنانی با اشاره به حضور بیش از دو دهه موسسات علمی، فرهنگی و دینی در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری و هم افزایی با سازمان صنفی رایانه‌ای وجود دارد.

وی افزود: امیدواریم قم در سایه این همکاری‌ها بتواند فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و فرهنگی خود را در عرصه‌های جهانی به روز کند.

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان اینکه ماهیت دانشی که به عنوان فناوری اطلاعات مطرح است ماهیت دینی است بیان داشت: لازم نیست به این علم ماهیت دینی بدهیم تا دینی شود زیرا عناصری در این علم دخیل هستند که همه حقیقی هستند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری قم نیز در این مراسم قرار گرفتن قم به عنوان پایلوت صدور کارت ملی هوشمند و وجود شبکه‌های ارتباطی مناسب را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم از وجود محتوا، زیرساخت مناسب و نیروی انسانی که در استان قم وجود دارد در راستای توسعه فناوری اطلاعات استفاده کنیم.

علی رمضانی با بیان اینکه پیشرفت انسان نیازمند بازوی قوی است، تاکید کرد: در حال حاضر این بازوی قوی فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

 

 

معاون برنامه ریزی استاندار قم که آخرین سخنران این مراسم بود فناوری اطلاعات و ارتباطات را موضوعی فرابخشی دانست و گفت: تنها راه رسیدن به توسعه عدالت محور و پایدار توجه ویژه به مقوله فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی بر ضرورت سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات اشاره کرد و این مقوله را به عنوان عامل محرک تاثیرگذار بر روی همه بخش‌ها دانست و اظهار داشت: با وجود همه سرمایه گذاری‌ها که برای ایجاد ظرفیت ‌های لازم صورت گرفته است به موضوع مظروف کمتر توجه شده است.

سیدرضا دهناد بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مقابله با ناتوی فرهنگی ضروری تاکید کرد.

انتهای پیام/78010/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول