اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استانداری قم:

بهره‌گیری فناوری اطلاعات تنها راه رسیدن به توسعه پایدار است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استانداری قم گفت: تنها راه رسیدن به توسعه عدالت محور و پایدار توجه ویژه به مقوله فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

بهره‌گیری فناوری اطلاعات تنها راه رسیدن به توسعه پایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیدرضا دهناد در مراسم آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان قم که امروز در سالن بعثت فرهنگ سرای جوان قم برگزار شد اظهار داشت: اگر کشوری می‌خواهد در عرصه جهانی توانی موثر داشته باشد باید در بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، نظامی و علمی از قابلیت‌های لازم برخوردار باشد.

وی دستیابی به رشد را به عنوان پرستیژ بین‌المللی دانست و ابراز داشت: در قانون پنجم توسعه برای جمهوری اسلامی ایران رشد هشت درصدی تعریف شده که لازم است برای تحقق این موضوع تلاش جدی داشته باشیم.

معاون برنامه ریزی استانداری قم با بیان اینکه نباید تنها به بعد کمی مقوله رشد توجه شود، خاطرنشان کرد: باید بعد کیفی رشد نیز مورد توجه واقع شود و لازم است در توسعه و پیشرفت افزایش رفاه مردم، کاهش فاصله طبقاتی، عدالت اجتماعی، اقتصاد بر مبنای دانایی محوری، تامین امنیت، توزیع عادلانه اطلاعات و... مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمام این موضوعات ناظر بر بحث کیفی رشد است، تصریح کرد: علاوه بر اینها در کشور و نظام اسلامی ما رشد باید در بستر احکام الهی و حفظ ارزش‌های دینی صورت گیرد.

دهناد در ادامه فناوری اطلاعات و ارتباطات را موضوعی فرابخشی دانست و یادآور شد: تنها راه رسیدن به توسعه عدالت محور و پایدار توجه ویژه به مقوله فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی بر ضرورت سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات اشاره کرد و این مقوله را به عنوان عامل محرک تاثیرگذار بر روی همه بخش‌ها دانست و ابراز داشت: با وجود همه سرمایه گذاری‌ها که برای ایجاد ظرفیت‌های لازم صورت گرفته است به موضوع مظروف کمتر توجه شده است.

معاون برنامه ریزی استاندار قم بر پرکردن این شکاف تاکید کرد و گفت: قم با دین شناخته می‌شود و بنابراین باید محتوای دینی در قم تولید شود و شرایط انتشار این محتوا دینی و معارف اسلامی با به خدمت گرفتن فناوری اطلاعات و ارتباطات به آسانی فراهم شود و دولت در این زمینه باید کمک کند.

وی با اشاره به وجود صدها موسسه پژوهشی همانند بنیاد علوم وحیانی اسرا در قم اظهار داشت: حکومت دینی باید مقدمات لازم را برای انتشار علوم و معارف اسلامی تولید شده در این موسسات فراهم کند.

دهناد خاطرنشان کرد: اگر ما در این حوزه سرمایه گذاری کنیم بسیاری از هزینه های حکومت در بخش‌های دیگر کاهش پیدا می‌کند.

وی در پایان بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مقابله با ناتوی فرهنگی تاکید کرد.

انتهای پیام/78010/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول