اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس خبر داد

سرشماری نیمه زمستانه پرندگان دریاچه سد تنگاب فیروزآباد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: سرشماری نیمه زمستانه پرندگان در دریاچه سد تنگاب فیروزآباد انجام شد.

سرشماری نیمه زمستانه پرندگان دریاچه سد تنگاب فیروزآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، حسینعلی ابراهیمی‌کارنانی اظهار داشت: سد تنگاب فیروزآباد از نوع سدهای خاکی این استان است که در مجاورت منطقه شکار ممنوع پادنا واقع شده و در حال حاضر به میزان قابل توجهی آبگیری در آن صورت گرفته که با توجه به خشک شدن اکثر تالاب‌های دائمی فارس از جمله تالاب پریشان محل مناسبی برای توقف، استراحت و زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس متذکر شد: در سرشماری صورت گرفته 17 گونه از انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی شامل انواع اردک‌ها، لک لک‌سانان (لک لک سیاه، اگرت کوچک و بزرگ، حواصیل و...)، پلیکان‌سانان (پلیکان خاکستری و باکلان)، کشیم‌سانان و آبچیلک مشاهده شده که عمده این پرندگان ویژه مناطق سردسیر شمالی هستند.

وی گفت: تهدیداتی که در حوضه سد تنگاب متوجه این پرندگان شده، ورود سموم کشاورزی اراضی بالادست و با توجه به نزدیکی شهر حضور گسترده گردشگران در اطراف سد بوده که باعث ناامنی حوضه آن شده و توصیه جدی ما، جلوگیری از کثیف کردن و ریختن زباله و همچنین همکاری با محیط زیست در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکار و صید است، ضمن اینکه یگان حفاظت این شهرستان به صورت شبانه‌روزی در این منطقه در حال گشت‌زنی بوده و با متخلفان و متجاوزان به انفال الهی برخورد قانونی می‌کنند.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول