اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نیویورک‌تایمز: انتخابات اسرائیل «توبیخی تحقیرآمیز» برای نتانیاهو بود

خبرگزاری فارس: برای نتانیاهو که در حالی وارد رقابت شد که هیچ رقیب مشخصی نداشت، نتیجه انتخابات «توبیخی تحقیرآمیز» به شمار می‌رود.

نیویورک‌تایمز: انتخابات اسرائیل «توبیخی تحقیرآمیز» برای نتانیاهو بود

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی به قلم «جودی رودورن»، به بررسی رای نه‌چندان قابل توجه حزب نتانیاهو در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی پرداخت.

بنابراین گزارش، آنچه از انتخابات اسرائیل بیرون آمد، یک بنیامین نتانیاهوی ضعیف بود که احتمالا برای سومین دوره دولت را در دست خواهد داشت. آنچه تعجب‌آور بود، قرار گرفتن حزبی در جایگاه دوم در این انتخابات بود که رهبر آن یک مجری مشهور تلویزیونی است.

نویسنده مقاله تصریح کرده است: برای نتانیاهو که در حالی وارد رقابت شد که هیچ رقیب مشخصی نداشت، نتیجه انتخابات «توبیخی تحقیرآمیز» به شمار می‌رود.

البته حزب میانه‌روی یش‌آتید و رهبر آن، یئیر لاپید، سعی کرده‌اند تا خود را در تضاد مبنایی با راست‌گرایان قرار ندهند و بر مسائلی چون روند صلح با فلسطینیان کمتر تاکید کند. لاپید، همچون اکثریت اسرائیلی‌ها به راه‌حل «دو کشور» معتقد است اما نسبت به عزم فلسطینیان برای مذاکره بدبین است. وی خواستار بازگشت به میز مذاکره با فلسطینی‌ها هست اما آن را یک اولویت نمی‌داند.

بر اساس گزارش فوق، نتانیاهو که به این نتیجه رسیده بود که پیام‌های قدرت‌مندانه‌اش نفوذی به دست نمی‌آورد، اندکی پیش از پایان انتخابات در پیامی در فیس‌بوک نوشت: «دولت حزب لیکود در خطر است، بروید به ما رای بدهید به‌خاطر آینده کشور.» نتانیاهو در حالی انتخابات را به پایان برد که لاپید به یک چهره تعیین‌کننده تبدیل شده بود و نتانیاهو پیشنهاد می‌داد ک ائتلافی فراگیر ایجاد شود.

لاپید هم پس از انتخابات گفت: «شهروندان اسرائیل امروز به سیاست مبتنی بر ترس و نفرت نه گفتند.... آنان به تندروها و به رفتار غیردموکراتیک نه گفتند.»

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول