اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

172 هزار موقوفه در کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از ثبت 300 وقف جدید در هفته وقف امسال در کشور خبر داد.

172 هزار موقوفه در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام علی محمدی ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر 172 هزار موقوفه با یک میلیون و 355 هزار رقبه در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: در هفته وقف امسال موقوفات متعددی در استان‌های مختلف کشور به ثبت رسید که این حاصل اطلاع رسانی پیرامون اهمیت وقف بوده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان داشت: نهادینه‌سازی فرهنگ وقف تنها بر عهده یک ارگان نیست، بلکه در این زمینه رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی نقش بسیار مؤثری بر عهده دارند.

محمدی تأکید کرد: یکی از راه‌‌های نهادینه‌سازی فرهنگ وقف در جامعه آشناسازی مردم با اهمیت وقف و آثار و برکات آن در جامعه است که در این زمینه رسانه‌ها، نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.

وی گفت: بر اساس نتایج یک طرح تحقیقاتی بیش از 77 درصد مردم، متولیان موقوفات، مستاجرین، زائران بقاع متبرکه، هیئت امنا و کارکنان ادارات کل اوقاف در رابطه با اثرگذاری وقف و آثار و برکات آن آگاهی چندانی ندارند، در حالی که می‌توان با تبیین اهمیت وقف و بالابردن آگاهی مردم زمینه نهادینه شدن وقف را در جامعه فراهم ساخت.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع وقف، پرداخت به موقع اجاره‌بها از سوی مستاجرین و آگاهی رسانی به شهروندان را از راهکارهای مؤثر در گسترش فرهنگ وقف در جامعه برشمرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز گفت: وقف و موقوفه تنها مختص به اسلام نیست و هر یک از ادیان الهی به نوعی به این مهم پرداخته‌اند، چرا که وقف ذخیره‌سازی خیر و نیکی برای آخرت است.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی با بیان اینکه درآمدهای نفتی و توسعه بازار وارداتی موجب کمرنگ شدن فرهنگ در جامعه شده است، افزود: وقف از اهمیت و جایگاه بسیار والا  و ارزشمندی برخوردار است که  باید مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

در این مراسم ضمن قدردانی از حجت الاسلام  عیسی ساجدی‌فر  مدیرکل قبلی اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان به عنوان سرپرست جدید اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی معرفی شد.

انتهای پیام/87002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول